کد خبر: 380833
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن کرمانشاه

منوچهر فخری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه راه‌آهن کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای استان کرمانشاه است که در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مورد توجه قرار گرفت و اعتباراتی برای آن در نظر گفته شد و در سفر اخیر رئیس جمهور نیز آخرین وضعیت آن بررسی و اعتباراتی به آن تخصیص یافت.

وی افزود: خط راه‌آهن کرمانشاه هم اکنون تا شهر کرمانشاه انجام گرفته اما پروژه اتصال این راه‌آهن به مرز خسروی و سپس به کشور بغداد هنوز تکمیل نشده است و نیازمند اعتبارات ویژه است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم و استاندار کرمانشاه به راه‌آهن غرب کشور، تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافته که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای رفع نواقص این خط تا شهر کرمانشاه و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه این راه‌آهن تا اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده است.

فخری بیان کرد: هم اکنون بر اساس تخصیص اعتبارات پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه است تا در اسرع وقت عملیات اجرایی پروژه مجدد آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با رفع نواقص خط راه‌آهن تا شهر کرمانشاه سرعت قطار از ۶۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر افزایش و کیفیت ناوگان ریلی نیز بهبود خواهد یافت و این امر به توسعه کرمانشاه و توسعه گردشگری نیز کمک می‌کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی شایسته استان کرمانشاه در ایام اربعین، بیان کرد: در ایام اربعین کرمانشاه میزبان خیل عظیم زائران اربعین بود و در اوج سفرها ۴۵ هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند و تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به رونق مرز خسروی نیز کمک می‌کند.

فخری تاکید کرد: با توجه به اینکه قصرشیرین دارای ۲ پایانه تجاری خسروی و پرویزخان است و تکمیل راه‌آهن به افزایش حجم صادرات و ارتباط راحت تر با عراق کمک شایانی خواهد کرد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد