راه اندازی سامانه شتاب در جهت کاهش جدی مشکلات محیط زیستی

به گزارش قم پرس محمد گل‌فشان، در نشست خبری که روز یکشنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: به منظور به روزرسانی کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور و با توجه به بازگشایی مجدد مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی در استان‌ها تقویم اجرایی برنامه‌های مناسبتی و برنامه‌های ابلاغی مرتبط با کانون غنچه‌های هلال طراحی و تدوین شد.

وی افزود: این تقویم اجرایی با تاکید ویژه با رویکرد آموزشی طراحی شده است. همچنین با توجه به اهمیت سلامت کودکان و موضوع بیماری‌های واگیر مانند کرونا، در فضای مجازی مهدکودک‌هایی جهت فعالیت کانون غنچه‌های هلال راه اندازی می‌شود و فعالیت‌هایی هم در این راستا از قبل آغاز شده است.

گل‌فشان از راه اندازی اردوی راهیان نور سازمان جوانان پس از ۸ سال وقفه خبر داد و گفت: رویکرد برگزاری این اردوها همراهی هر امدادیار در هر اتوبوس از زائران راهیان نور با تجهیزات کمک‌های اولیه و اعزام کاروان از اعضای کانون‌های چهار گانه دانشجویی، طلاب، جوانان و روستایی است.

طرح هر خانواده یک سلامتگر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: طرح هر خانواده یک سلامتگر با هدف مشارکت دانش آموزان در کاهش شیوع کرونا و در جهت حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده‌هایشان برگزار شد.

وی همچنین گفت: سامانه شتاب با توجه به تغییرات اقلیمی در جهت کاهش جدی مشکلات محیط زیستی با همکاری جوانان راه اندازی می‌شود و نتایج بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به حمایت هلال احمر از کسب و کارهای خرد گفت: ابتدا در ۶ استان و تا اردیبهشت سال آینده در همه استان‌ها نمایشگاه کارآفرینی جهت حمایت از جوانان کارآفرین و اشتغال آنها برگزار می‌شود.

۱۴ مجتمع دانش آموزی در ۵ استان کم برخوردار

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدرسان کانون غنچه‌های هلال گفت: برنامه ریزی دوره تربیت مدرس و آموزش مهارت‌های بشردوستانه امدادی به مدیران و مربیان کانون غنچه‌های هلال در این دوره انجام می‌گیرد. همچنین ۱۴ مجتمع دانش آموزی در ۵ استان کم برخوردار در قالب هیئت امنای مجتمع‌های دانش آموزی تشکیل شده و حدود ۶۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

گل فشان از عقد تفاهم نامه آموزشی با وزارت آموزش و پرورش جهت آموزش سرفصل‌های امدادی خبر داد و گفت: در قالب ۷۴ ساعت آموزش همه پرسنل کادر فرهنگی این وزارتخانه آموزش داده می‌شود. همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربینی طرح دادرس برای ۸۰ هزار دانش آموز از سه هزار و ۵۱ مدرسه انجام شد تا دانش آموزان با موضوعات امدادی و تشکیلات مرتبط آشنا شوند.

گل فشان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدرسان کانون غنچه‌های هلال، گفت: برنامه ریزی دوره تربیت مدرس و آموزش مهارت‌های بشردوستانه امدادی به مدیران و مربیان کانون غنچه‌های هلال در این دوره انجام می‌گیرد. همچنین ۱۴ مجتمع دانش آموزی در ۵ استان کم برخوردار در قالب هیئت امنای مجتمع‌های دانش آموزی تشکیل شده و حدود ۶۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

تفاهم نامه هلال احمر با وزارت آموزش و پرورش

وی از عقد تفاهم نامه آموزشی با وزارت آموزش و پرورش جهت آموزش سرفصل‌های امدادی به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در قالب ۷۴ ساعت آموزش همه پرسنل کادر فرهنگی این وزارتخانه آموزش داده می‌شود. همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربینی طرح دادرس برای ۸۰ هزار دانش آموز از سه هزار و ۵۱ مدرسه انجام شد تا دانش آموزان با موضوعات امدادی و تشکیلات مرتبط آشنا شوند.

گلفشان در ادامه درباره اجرای طرح مهربانی مهر اظهار داشت: در قالب اجرای این طرح بسته‌های اهدایی شامل بسته‌های لوازم التحریر و کوله‌های دانش آموزی به مدارس شناسایی شده در مناطق محروم به دانش آموزان نیازمند ارائه شده است.

جزئیات طرح ماهیار زمین

وی گفت: همچنین طرح ماهیار زمین در قالب همیاری اعضای هلال احمر در اجرای برنامه‌های زیست محیطی برای رده‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال از طریق ارسال نقاشی کلیپ فیلم کوتاه و عکس در صفحات مجازی صورت گرفته است.

وی از اجرای هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی خبر داد و گفت: ۶۱۷ اثر از سراسر کشور در قالب ششم موضوع مربوط به هلال احمر به صورت فیلم کوتاه، نماهنگ، تیزر، انیمیشن و … ارسال شده و این مسئله نتایج خوبی را به همراه داشته است.

کسب رتبه‌های برتر تک رقمی آزمون سراسری توسط جوانان هلال احمری

گلفشان بیان داشت: همچنین ۱۵ نفر از اعضای کانون‌های دانش آموزی سازمان جوانان موفق به کسب رتبه‌های برتر تک رقمی آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور شده اند همچنین مجموعه ۲۱ جلد کتاب دارای سه سطح از مخاطبان گوناگون توسط هلال احمر تدوین شده و ارائه راهکارهای آموزشی به والدین و آموزش به مربیان نیز از جمله اهداف تدوین این کتب است.

تدوین آئین نامه عضویت جمعیت هلال احمر

وی در ادامه گفت: به منظور یکسان سازی مراحل شناسایی، جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان در جمعیت هلال احمر بخصوص در تیم‌های امدادی و بشردوستانه برای سنین مختلف، نیازمند به تبیین و تشریح وظایف و تعیین جایگاه و نقش جمعیت هلال احمر است؛ که با همکاری سه سازمان جوانان، داوطلبان و امداد و نجات و معاونت امور بین الملل «آئین نامه عضویت جمعیت هلال احمر» تدوین و برای تصویب به شورای عالی ارسال گردید.

خدمات رسانی ۴۹۱ تیم سحر در نذر آب ۵ در مناطق کم برخوردار استان‌های جنوبی

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: تیم‌های ۱۴ نفره سحر، در بخش‌های فضای دوستدار کودک، کمک‌های اولیه در حوزه روانشناسی، غربالگری و رسانه، به کودکان و نوجوانان روستاهای کم برخوردار، خدمت رسانی کردند.
خدمت رسانی بیش از ۸۰۰ عضو هلال احمر به زائران اربعین

گلفشان بیان داشت: اعضای داوطلب هلال احمر به ۶۵ هزار و ۱۵۰ زائر اربعین در چهار استان مرزی منتهی به عراق، خدمت رسانی کرده اند. با برپایی ۹۷ فضای دوستدار کودک اعضای داوطلب هلال احمر به ۳ هزار و ۶۸۸ کودک خدمت رسانی کردند و ۱۶ هزار و ۳۳۴ بسته فرهنگی، میان کودکان، توزیع کردند.

خدمت رسانی تیم سحر خوزستان به ۲۱۹ آسیب دیده در حادثه متروپل آبادان

وی افزود: در پی فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان، اعضای تیم‌های سحر خوزستان جهت ارائه حمایت‌های روانی به بازماندگان حادثه به ویژه کودکان، در محل حادثه فعالیت کردند. در مجموع، ۲۱۹ نفر از اعضای خانواده‌های بازماندگان حادثه که در صحنه عملیات حضور دارند، خدمت رسانی شدند.

بازنگری آئین نامه کار دانشجویی خدمات داوطلبانه / افزایش ۱۰۰ درصدی حق الزحمه خدمات داوطلبانه

گلفشان افزود: سازماندهی کار دانشجویی داوطلبانه در معاونت دانشجویی و جوانان هلال احمر در حال به روزرسانی و بازنگری است افزود: حق الزحمه کار دانشجویی داوطلبی با افزایش ۱۰۰ درصدی و حذف شروطی مانند در حال تحصیل بودن و کشیک امدادی از تغییرات آئین نامه کار دانشجویی خدمات داوطلبانه، است.

یازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران

رئیس سازمان جوانان هلال احمر درباره یازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران یادآور شد: در این آئین از ۱۶ عضو فعال سازمان جوانان هلال احمر جهت حضور در عرصه اطلاع رسانی و کمک به پیشگیری بیماری مهلک کووید ۱۹ مشارکت داشتند، تقدیر شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۰۰ کانون دانشگاهی، دانش آموزی، غنچه‌های هلال، طلاب و روستایی در قالب تفاهم نامه با مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی، فعالیت دارند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید