کد خبر: 383116
۰
۰
نسخه چاپی

قم به احداث ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد

علیرضا رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور، ۵.۲ مترمربع است که این نرخ در قم پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز برای توسعه فضاهای آموزشی استان ظرفیت خوبی به شمار می‌آیند خاطرنشان کرد: در ۸۰ درصد طرح‌های آموزش و پرورش استان، خیران حضور دارند.

رحیمی یادآور شد: در سال جاری ۳۰ طرح احداث واحد آموزشی در استان به اجرا گذاشته شده، که ۲۰ طرح آن افتتاح، و ۱۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین از استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ۳۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: در رابطه با نیازهای عمومی مثل نمازخانه، به ندرت مدرسه‌ای وجود دارد که نمازخانه نداشته باشد، مدارسی هم که ندارند، ناشی از محدودیت است.

وی همچنین با یادآوری اینکه کمبود فضاهای آموزشی استان عمدتا مربوط به شهرک پردیسان است بیان داشت: در این منطقه ۷۵ شیفت مدرسه وجود دارد، که با تکمیل هشت طرحی که در حال اجراست، ۱۶ شیفت دیگر اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که امسال ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی قم اضافه شده، تعداد دانش‌آموزان استعدادهای درخشان استان را ۲ هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: ۲۷ هزار تَن بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به ۲۰۱ مدرسه غیرانتفاعی در استان گفت: آموزش و پرورش به غیر از یک مدیر، نیروی دیگری را به مدارس غیردولتی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی به لحاظ فضای آموزشی کمبودهایی دارند که شهرداری و راه و شهرسازی باید با در اختیار گذاشتن زمین این معضل را رفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با بیان اینکه نیروهای آموزشی این استان به لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند گفت: امسال نزدیک ۵۰۰ نفر به قم منتقل، در حالیکه انتقالی از این استان ۳۰۰ تن بوده، و حدود ۶۰۰ نیرو را نیز از طریق ماده ۲۸ استخدام کرده‌ایم.

وی ۴۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش استان را جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: امسال ۶۰۰ نیرو نیز از طریق این دانشگاه و در مجموع حدود ۲ هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش استان شدند که از لحاظ جذب نیرو، وضعیت بهتری داشتیم، و دغدغه جدی نداریم.

رحیمی در بخشی از سخنان همچنین موضوع رتبه‌بندی معلمان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رتبه‌بندی در همه کشور اعمال می‌شود، تفاوتی بین استان‌ها وجود ندارد، و یک ابزار برای ارتقای کیفی آموزش است.

وی اضافه کرد: این طرح حدود ۱۰ سال تعطیل بود، ولی فرآیند قانونی آن طی شد، الان نیز تقریبا مراحل نهایی را سپری می‌کند، هیچ جای نگرانی نیست و امسال تحقق پیدا خواهد کرد.

این مسئول همچنین آموزش و پرورش را مدافع حقوق خانواده‌ها و دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: در خصوص مبلغ کرایه سرویس دانش‌آموزی، امسال سه بار با رقمی که در شورای اسلامی شهر مصوب شده بود، مخالفت کرده‌ایم، و اگر هم مشکلی وجود داشته، به دلیل مقاومت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات است./

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید