کد خبر: 383257
۰
۰
نسخه چاپی

کارهای خوب زیربنایی با تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور در مازندران رقم خورده است

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به سفر کاریش به مازندران و پیگیری روند اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در این استان گفت: با تخصیص این اعتبارات کارهای خوب در حوزه زیربنایی و پرداخت تسهیلات در این استان رقم خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز یکشنبه در حاشیه سفر به مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این سفر جلسه مفصلی با بخش خصوصی مازندران و کارآفرینان استان در حوزه های کشاورزی ، خدمات و گردشگری برگزار شد و آنها مشکلات و مسایل خود را مطرح کردند.

رفع مشکل تعهد ارزی بارقه امید برای رونق فعالیت های اقتصادی مازندران

وی ادامه داد: از جمله مشکلات پیش روی فعالیت این افراد تعهد ارزی است که آن ها نمی توانند درآمدهای ارزی خود را به قیمت واقعی در بازار بفروشند در حالی که با تحقق این امر آن ها می توانند درآمد ارزی کشور را افزایش بدهند و به روند افزایش بازدهی و سودهی کشور کمک کنند.

توسعه فعالیت اقتصادی در مازندران لنگ کمبود سرمایه در گردش

معاون رییس جمهور از کمبود سرمایه در گردش به عنوان عامل دیگر برای توسعه فعالیت های اقتصادی نام برد و گفت: در این زمینه بانک ها می بایست همراهی و همکاری بیشتری را با این بخش داشته باشند تا این مانع فعالیت آن ها برداشته شود.

رضایی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در حوزه های کشاورزری ، خدماتی و گردشگری به عنوان ظرفیت و پتانسیل های خوب و مهم برای توسعه اقتصادی مازندران نام برد که می بایست اقدامات تقویتی لازم برای آنها انجام شود.

طرح توسعه فعالیت های بندرامیرآباد تهیه شود

وی در ادامه به برنامه بازدید از بندر امیرآباد در مازندران اشاره و تصریح کرد: این بندر یکی از بنادر خوب و کم نظیر کشور به شمار می رود که به لحاظ داشتن برخی زیرساخت های لازم می تواند در مسیر توسعه فعالیت و کارکرد قرار گیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: با توجه به اینکه این بند دارای خط راه آهن برای حمل است این ظرفیت برای آن وجود دارد که میزان حمل بار در آن افزایش یابد.

رضایی بیان کرد: هم اکنون ظرفیت حمل بار در این بندر چهار میلیون تن است که با توجه به زیرساخت های موجود این ظرفیت حمل بار می تواند تا ۱۰ میلیون تن افزایش یابد.

وی از مسوولان استانی مرتبط خواست تا طرح گسترش فعالیت های این بندر را تهیه و کشور ارسال کنند تا برنامه توسعه ای آن در آینده نزدیک اجرا شود.

تقویت زیرساخت های کشاورزی سکوی جهش اقتصادی مازندران

معاون اقتصادی رییس جمهور به بازدید خود از موسسه روماک اشاره و تصریح کرد: این موسسه که در حوزه کشاورزی نقش پررنگی دارد به نوعی چشم اندازی از آینده کشاورزی مازندران به شمار می رود به طوریکه در این مجموعه گردش ۳۰۰ هزار تن میوه و مرکبات مدیریت می شود که خود نشان دهنده عظمت کارکرد این شرکت است.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست. فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار ساخته و به بهره برداری رسید.این پایانه شامل سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز است.

این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه را فراهم کرد.آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.

رضایی همچنین به بازدید خود از مجموعه پرورش ماهیان خاویاری در جویبار اشاره کرد و افزود: فعالیت های این شرکت نشان دهنده کارهاو فعالیت های بزرگ آن در حوزه شیلات است که ضرورت دارد برای رفع مشکلات پیش روی این مجموعه هم اقدام شود.

وی ترمینال شدن محصولات و نیاز به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد پایگاه صادراتی را به عنوان مشکلات این شرکت فعال در حوزه ماهیان خاویاری برشمرد و بیان کرد: با رفع مشکلات پیش روی فعالیت این مجموعه های مهم در عرصه کشاورزی و شیلاتی می توانیم شاهد افزایش جهش اقتصادی در این استان در آینده باشیم .

هماهنگی برای فروش ۵۰۰ هزار تن برنج مازاد در مازندران

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در خصوص مشکل ۵۰۰ هزار تن برنج موجود در انبارهای مازندران شب گذشته با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردم تا راه حلی پیدا کند و هرچه سریعتر برنج ها را از مردم بخرند یا بازار کشور را آماده کنند تا این برنج ها زودتر به فروش برسد.

رضایی افزود: همچنین برای مرکباتی که روی درختان باقی مانده راهکاری پیدا شود و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد و ضایعات مرکبات را کاهش دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای تامین سرمایه در گردش تاکید کرد: این موضوع باید از طریق بانک مرکزی پیگیری شود تا بخش کشاورزی مازندران اولویت بیشتری پیدا کند تا بخشی از منابع به سمت کشاورزی هدایت شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید