کد خبر: 383258
۰
۰
نسخه چاپی

پاسخگویی مستقیم وزیر کار به مردم/ مرتضوی در نهاد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به صورت تلفنی پاسخگوی مشکلات و چالش‌های آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ایرنا، در راستای دستور رئیس‌جمهور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی به منظور گفت‌وگوی مستقیم با مردم، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر یکشنبه ۶ آذر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سوالات و مشکلات آن‌ها شد.
در این برنامه حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه همه اعضای دولت سیزدهم ساعاتی را برای پاسخگویی مستقیم به مردم اختصاص خواهند داد، گفت: با بخشنامه‌ای که معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ کرد، جز ملاقات مردمی، شخص وزیر در نهاد ارتباطات مردمی هم پاسخگوی سؤالات مردم خواهد بود.
وی افزود: تماس‌های دریافتی از طرف مردم با توجه به فراوانی آنها، دسته‌بندی شده و وزرای دولت در حوزه تخصصی خود به آن‌ها پاسخ خواهند داد.
حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه وزرا ماهانه در نهاد ارتباطات حضور خواهند داشت، گفت: هر یک از وزرا بر اساس جدول اعلام شده، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ماه پاسخگوی مردم خواهد بود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره جزئیات پاسخگویی وزرا به نامه‌ها و مطالبات مردم هم گفت: شکایت و در خواست‌های عمومی مردم، در سامانه ۶۱۳۳ از سراسر کشور دریافت می‌شود. سامانه ۱۱۱ در استان‌ها فعال است و افرادی که به روند پاسخگویی در استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها اعتراض دارند می‌توانند شکایات خود را به مرکز اطلاع دهند و مرکز براساس مسئولیتی که برای خود در ایجاد پل ارتباطی مردم با دولت تعریف کرده، پاسخگوی آنهاست.
وی افزود: در طول یک سال و چند ماهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، بالغ بر دو میلیون و چهارصد هزار درخواست، شکایت، مطالبه چه در سفرهای استانی چه مسیرهای دیگر به مرکز ورود کرده است که ۸۵ درصد از این موارد را بررسی و پیگیری کرده و به سمع و نظر مردم رساندیم.
حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه تماس‌ها بر اساس سفرهای استانی متفاوت است، گفت: در برخی از استان‌ها در سفر استانی نزدیک به ۳۰ هزار تماس هم برقرار می‌شود. میانگین ۱۵ تا ۲۰ هزار تماس در استان‌ها صورت می‌گیرد.
به گفته وی، بالغ بر ۲هزار تماس با سامانه ۶۱۳۳ برقرار می‌شود که سعی می‌کنیم با رویکرد اقناعی مثبت به آنها پاسخ دهیم.
رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، سایت مرکز و سامانه ۶۱۱۳ را بهترین گزینه ممکن برای ارتباط با نهاد اعلام کرد.
سیدصولت مرتضوی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که وزارتخانه متبوعش بیشترین میزان درخواست های مردمی را ثبت کرده است، در حاشیه این برنامه با تبریک هفته بسیج گفت: در دیداری که مقام معظم رهبری با بسیجیان داشتند، مطالبی را در وصف بسیج بیان کردند که مانند بیانات امام راحل درباره آیت‌الله بهشتی بود؛ امام فرمودند شهادت آیت الله بهشتی در برابر مظلومیت ایشان ناچیز بود. مقام معظم رهبری هم به تعبیری فرمودند که بسیج مظلومیت را قبول کردند تا مردم ایران مظلوم نشوند و شهادت آنها در برابر مظلومیتشان ناچیز بود.
مرتضوی نخستین وزیر دولت سیزدهم است که در این نهاد حضور یافته و مشکلات مردم را از نزدیک پیگیری می‌کند.
مرتضوی با اشاره به برگزاری نخستین نشست پاسخگویی مستقیم وزرا به تماس‌های مردمی، گفت: وزارتخانه‌ کار، وزارتخانه بسیار پرمراجعه‌ای است که مردم برای مطالبه‌گری به آن مراجعه می‌کنند و ما از نزدیک با آنها ارتباط داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابتکار ارتباط بی واسطه‌ وزرا با مردم که از سوی دفتر ارتباطات مردمی و حجت‌الاسلام صالحی انجام شده، قدم بسیار مبارکی است و من هم از شنیدن بی واسطه مشکلات مردم در حضور اصحاب رسانه و قلم خوشحال هستم.
وی با اشاره به تعداد قابل توجه تماس‌ها از نقاط مختلف کشور گفت: وزارتخانه‌ این موارد را تنها به صورت موردی و شخصی پیگیری نمی‌کند، بلکه به صورت کلی و به عنوان مشکل جامعه هدف و مطالبه‌گر در دستور کار قرار می‌گیرد. مشکلات خاص تماس گیرندگان در جای خود و با قید فوریت و جدیت رسیدگی خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای از مطالبات انباشته از دولت داشت و ارثی که از دولت قبل به ما رسیده بود ۹۸ هزار میلیارد تومان بود که با دستور رئیس جمهور پرداخت شد.
مرتضوی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری، ۹۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، گفت: در لایحه بودجه پیش‌بینی شد که دولت سهام خود را به سازمان تامین اجتماعی برای تأمین این مبلغ واگذار کند.

برخی معاذیر حقوقی و قانونی هم در دستور کار سران قوا قرار گرفت و با حسن نظر آن‌ها، تصمیمات بسیار مطلوبی اتخاذ شد و توانستیم بر فقدان منابع مالی غلبه کرده و منابع را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بدون کسری بودجه و مازاد برداشت از حساب‌های بانکی، حقوق بازنشستگان، مطالبات بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخت کردیم‌ و تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود که ورودی با خروجی در حوزه درآمد شرکت‌ها و صندوق‌ها و بیمه بیمه‌گذاری مردم تعادل برقرار شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید