کد خبر: 383453
۰
۰
نسخه چاپی

نصب ۱۱۰ تابلو ویژه محل عبور معلولان در شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: به منظور مناسب‌سازی فضای شهر برای عبور و مرور معلولان، نصب بیش از 110 تابلو ویژه محل عبور و مرور معلولان و تابلو مخصوص سامانه‌های ویلچر رو در مناطق هشتگانه شهر اجرایی شده است.

نصب ۱۱۰ تابلو ویژه محل عبور معلولان در شهر قم

به گزارش قم پرس.حسین شعبان‌زاده نصب بیش از ۱۱۰ تابلو ویژه محل عبور و مرور معلولان و تابلو مخصوص سامانه های ویلچر رو در مناطق هشتگانه شهر را از جمله اقدامات این سازمان در خصوص افراد دارای معلولیت عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه و ایجاد محیط‌های مناسب شده بدون مانع برای همه آحاد جامعه با ظرفیت‌های جسمی و حرکتی، ذهنی و روانی متفاوت اقدامی ضروری و موجب ارتقاء کیفیت زندگی است.

وی همچنین تحقق “شعار برابر سازی فرصت های شغلی و آموزشی به صورت یکسان برای همه افراد جامعه” را یکی از اهداف مهم مورد نظر شهرداری و معاونت حمل و نقل دانست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم توجه ویژه به بحث افراد دارای معلولیت را یادآور شد و گفت: در نظر گرفتن چالش‌های این افراد و توجه به آن، فرصت توانمندسازی افراد دارای معلولیت را فراهم کرده و موجب زمینه‌سازی مشارکت اجتماعی آنان خواهد شد.

وی افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک، ضمن انجام پیگیری‌های متعدد در راستای مناسب‌سازی و ایمن‌سازی معابر و گذرگاه‌های عرضی عابرپیاده برای استفاده معلولین و سالمندان در مناطق هشتگانه، در بودجه سال جاری نسبت به پیش بینی ردیف‌هایی همچون اجرای طرح هندسی تقاطع‌های چراغدار در مناطق به صورت همسطح، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، خرید و نصب تابلوهای مانند محل پارک معلولین و… ، خرید خدمات پل‌های عابرپیاده و تجهیز آنها به آسانسور اقدام کرده است.

شعبان‌زاده پیگیری و انجام آزمایشات مکرر با گروه‌های دانش بنیان از مشهد، تهران و اصفهان به منظور اجرای مسیر بساوایی و انجام مراحل آزمایشی دستگاه آلارم صوتی و سخنگو برای نابینایان را از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد.

وی با اشاره به ساخت آسانسور به منظور مناسب سازی پل عابر پیاده برای استفاده معلولین و جانبازان گفت: در سال جاری دو دستگاه آسانسور پل عابر پیاده راه اندازی و ۸ دستگاه پله برقی که ۴ دستگاه در پردیسان و ۴ دستگاه در یزدانشهر و خیابان جمهوری قرار دارند، نصب شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید