کد خبر: 383460
۰
۰
نسخه چاپی
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

امر پژوهش،کاویدن و به حقیقت رسیدن از مبانی دین اسلام است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مبنای دین اسلام که از مترقی ترین و آخرین دین اولیای خداست؛ بر اساس پژوهش، کاویدن و به حقیقت رسیدن پایه ریزی شده است.

 امر پژوهش،کاویدن و به حقیقت رسیدن از مبانی دین اسلام است

به گزارش قم پرس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در برنامه ی "زنگ پژوهش" که همزمان با آغازین هفته ی پژوهش با حضور سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری، مدیر کل پارک علم و فناوری استان، مدیر کل فنی و حرفه ای قم، نماینده دانشگاه قم و جمعی دیگر از مسولین و مدیران استانی، فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان استعدادهای درخشان آیت‌الله مشکینی برگزار شد اظهار داشت: باید به این نکته که در هر آنچه که از علوم و منابع در اختیار انسانهاست توجه داشته باشیم که هیچ منبع علم و شخصیتی به اندازه اسلام به بحث پژوهش اهمیت نداده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت بحث پژوهش تصریح کرد: با توجه به هجمه ای که توسط دشمنان ما به ویژه درفضای مجازی ایجاد شده؛ جوانان و نوجوانان ما امروز نباید بدون تحقیق و پژوهش مطلبی را بپذیرند، چرا که همانگونه که اصول دین بر اساس پژوهش بنا شده باید در همه مسایل روز نیز بر تحقیق و پژوهش از منابع موثق استناد کنیم.

وی شاه کلید همه عقاید اسلامی را خلاصه شده در کلمه ی پژوهش دانست و افزود: هفته پژوهش پیام آور این نکته است که هیچ مسئله‌ای را نباید بدون تحقیق و بررسی، راحت پذیرفت همانگونه که در اخبار فضای مجازی نیز اصل بر ناصحیح بودن مطلب است، لذا در امر پژوهش نیز باید به شیوه و فکری استدلالی، با اقداماتی عملی و مباحثات فکری به حقیقت دست یابیم.

رحیمی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های همکاران خود و دانش آموزان استان در زمینه اقدامات پژوهشی و آموزشی بر توجه بیشتر به مقوله پژوهش تاکید کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید