کد خبر: 383474
۰
۰
نسخه چاپی

مأموریت خود را شکل گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی تعریف کرده ایم

به گزارش قم پرس مرتضی سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع)، پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی امام رضا قریب به ده سال سابقه کنش رسمی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی دارد و شایان ذکر است که جشنواره امام رضا قریب به ۲۰ سال کنش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای داشته است.

سعیدی زاده با بیان اینکه مأموریت بنیاد در زیست بوم فرهنگی و تبلیغی ترویج فرهنگ و توسعه معارف رضوی تبیین بوده و بنیاد با رویکرد تبیین وارد این جریان شده است، گفت: بنیاد در طول این ۲۰ سال که کنش فرهنگی و هنری خود را طی کرده فرازهای خوبی را در عرصه هنر و رسانه ایجاد کرده است و توانسته جریان هنر و رسانه آن هم با محوریت فرهنگ رضوی را در زیست بوم کشور توسعه دهد و در این زمینه بنیاد توانسته فعالیت‌های خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) تاکید کرد: در دوره جدید مدیریتی بنیاد به دنبال آن است تا در مسیر راهبری مأموریت ترویج رضوی قرار گیرد و راهبری را نیز با رویکرد تعامل و ارتباط با ظرفیت فرهنگی و هنری کشور و بین‌المللی دنبال می‌کند بنابراین بنیاد مأموریت خود را شکل گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی با همه بسترهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تعریف کرده تا بتواند سهم همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌ها را در حوزه ترویج فرهنگ رضوی فعال کند. چرا که با یک بنیاد در زیست بوم فرهنگی کشور نمی‌توان مأموریت توسعه فرهنگ رضوی را گسترش داد بر همین اساس باید همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی کشور در سبد برنامه‌ها و مأموریت خودشان توسعه فرهنگ رضوی را به عنوان یکی از پایه‌های اصلی برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد از برگزاری جشنواره امام رضا دو هدف کلان را محور فعالیت‌های خود قرار داده است تصریح کرد: نخستین هدف رشد کمی و کیفی منابع و سرمایه انسانی متخصص در حوزه فرهنگ و هنر است و دیگر از یک سو مربوط به محصولات فاخر و اثر گذار و از سوی دیگر فراگیر و عامه پسند می‌شود.

سعیدی زاده جهت گیری های محتوایی بنیاد اشاره کرد و گفت: بنیاد در زمینه تولیدات محتوایی به دنبال توسعه مفاهیم است تا مفهوم امامت و موضوع کاربردی آن در جامعه اسلامی مشخص شود. همچنین به اسلام آمریکایی و اسلام تحجر نیز توجه شده است و دیگر اینکه ابعاد تمدنی فرهنگ زیارت را مد نظر قرار داده است.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) درباره جشنواره‌ها گفت: امسال شاهد برگزاری بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا هستیم، ۱۹ دوره از سال ۸۱ تا امسال برگزار شده که ۱۰ دوره از این جشنواره‌ها قبل از ساز و کار تأسیس بنیاد برگزار شده است.

وی افزود: تا به امروز این جشنواره‌ها شمول فراوانی در گستره کشور داشته است و برای اینکه جشنواره ثمرات خوبی داشته باشد به تولید محصول بیشتر تمرکز دارد. عمومی‌ترین جشنواره در زیست بوم کشور جشنواره بین‌المللی امام رضا است از این رو توسعه و تخصصی کردن آن از نظر کمی و کیفی ضروری است.

سعیدی زاده بیان داشت: امسال بنیاد ۱۶ جشنواره را برگزار خواهد کرد که ۴ جشنواره آن مربوط به شعر است که در قالب بین‌المللی شعر فارسی، شعر عربی و شعر آذری برگزار خواهد شد و همچنین در حوزه کودک و نوجوان جشنواره شعر برگزار خواهد شد. دیگر جشنواره‌ها شامل دو جشنواره در حوزه داستان و ادبیات، سه جشنواره در حوزه تئاتر، سه جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی، دو جشنواره در حوزه آواها و نواها و سرود و جشنواره فیلم رضوی و جشنواره رسانه‌های رضوی است.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) با بیان اینکه در دوره تحولی این جشنواره کار رسانه‌ای را به صورت متمرکز خواهیم داشت. گفت: ۱۶پو ستر تخصصی برای این‌جشنواره‌ها در نظر گرفته شده که پس از ایام سوگواری فاطمیه اول در هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین سلسله همایش‌های پژوهشی در چهار استان و سپس برگزاری هفته‌های فرهنگی رضوی از دهه کرامت سال آینده را خواهیم داشت که هر هفته میهمان یک استان خواهیم بود. سه همایش، جشنواره عکس و شعر را هم در بخش بین‌الملل برگزار خواهیم کرد.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) رونمایی شد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید