کد خبر: 383546
۰
۰
نسخه چاپی

رسالت دانشجو محدود به دانشگاه نیست

شهردار قم طی پیامی روز دانشجو را به رهروان علم و آگاهی تبریک گفت.

رسالت دانشجو محدود به دانشگاه نیست

به گزارش قم پرس .,دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بزرگ‌ترین دستاورد علم برای انسان ایجاد زمینه کسب آگاهی است، آگاه شدنی که به‌واسطه آن علاوه بر دانش، بینش آدمی نیز مورد تعالی قرار می‌گیرد و از تفکر خام و عمل بی‌منطق دور می‌کند؛ اگر این مهم در زندگی افراد یک جامعه تسری یابد، می‌توان شاهد آن بود که جامعه به سمت پیشرفت حرکت کند.
دانشگاه‌ها و حضور پرشور جوانان در آن، زمینه‌ای است برای تحقق این مهم که در محیطی علمی، امکان فراگیری دانش و بینش برای بخشی مهم از افراد جامعه فراهم شود تا در پرتو آن بتوان به توسعه همه‌جانبه و به‌ویژه عدالت محور کشور نائل آمد. فرآیندی که در آن دانشجو نقشی برجسته و ارزنده دارد.
محدوده نقش‌آفرینی دانشجو صرفاً دانشگاه نیست و این قشر به‌واسطه درک و فهمی عمیق از شرایط اجتماعی، می‌تواند و می‌بایست تلاش خود را معطوف رشد و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نماید، پیشرفتی بر مبنای اصول اساسی انقلاب اسلامی.
از سوی دیگر دانشگاه‌ها و دانشجویان به‌عنوان بخشی از جامعه نخبگانی کشور، بهترین فرصت برای بیان حقایق و مشکلاتی هستند که شاید در نگاه مسئولان مورد غفلت قرارگرفته و می‌توان با مطالبه‌ای اصولی و بیان این مشکلات، قدم‌های مثبتی در راه رفع آن‌ها برداشت.
ایجاد چنین فضایی برای بیان عقاید و نظرات دانشجویان و استفاده از آن در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌دور از تنش‌ها و حاشیه‌های سیاست‌زده وظیفه‌ای است بر دوش مسئولان تا از این طریق توطئه‌ها و کینه‌توزی دشمنان مجالی برای بروز پیدا نکنند.
۱۶ آذرماه سالروز شهادت جمعی از دانشجویان حق‌طلب و آزادی‌خواه در راه عزت و سربلندی کشور عزیزمان است، گرامی می‌داریم یاد و نام جاودان این شهیدان و دیگر شهدایی که در این مسیر با نثار جان خود عزت، اقتدار و سربلندی امروز این مرزوبوم را مدیون آنان هستیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید