کد خبر: 386459
۰
۰
نسخه چاپی

بیانیه هیئت داوران مسابقات معارفی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه

دبیرخانه دائمی مسابقات معارفی در قم تشکیل می‌شود

بیانیه هیئت داوران مسابقات معارفی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیین اختتامیه مسابقات معارفی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
بیانیه هیئت داوران مسابقات معارفی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بدین شرح است:
در ایام نورانی ماه مبارک رجب و در آستانه میلاد با سعادت امام جواد(علیه السلام) و میلاد یعسوب الدین، امام المتقین و امیرالمومنین، حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام)، قدردان توجه رب مهربان و خدای عزیز هستیم که مسابقات معارف قرآن کریم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) در دو قالب شریف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را برگزار کردیم.
این مسابقات را باید بخشی از رقابت مهم قرآنیان کشور دانست، حلقه‌ای اثرگذار که در برخی از سنوات به آن توجه شده و در این منزل، نوبت چهل و پنجم رقابت‌های کشوری، مورد عنایت ویژه قرار گرفت تا جایی که مقرر گردید دبیرخانه دائمی این رشته‌ها در استان قم تشکیل شود.
داوران این دوره با قدردانی از تمام دست اندرکاران برگزاری این رقابت نورانی به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استن قم و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اذعان به دشواری انتخاب بهترین شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف که پس از بارها مؤانست با کلام خدا و فرمایشات گهربار معصومان(علیهم السلام) توانسته بودند به این مرحله راه یابند، نکاتی را اعلام می‌دارد:
1ـ تشکیل دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در استان قم را باید آغاز راهی نورانی و طلیعه حرکتی موثر در عرصه فرهنگ قرآنی و عمومی دانست، این کار بزرگ قطعا با پژوهشی عمیق در روش‌ها، نوآوری در سبک برگزاری و بهره‌گیری از لوازم جدید، باید به زمینه‌ای ویژه در ادبیات مسابقات قرآنی کشور تبدیل شود.
2ـ پرداختن همه جانبه به این رویداد، ترویج عمیق و گسترده آن و معرفی آن به عموم آحاد جامعه به خصوص نوجوانان جوانان، آینده درخشان دین و انقلاب اسلامی ایران را نویدبخش باشد.
3ـ شکوفایی استعدادهای جدید و بالندگی افراد حاضر در عرصه مسابقات، قطعا با گسترش آموزش‌های عموم و تخصصی معارفی، امکان‌پذیر است. استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در کنار زمینه‌سازی آموزش و پرورش، مهمترین سرمایه برای این رشد خواهد بود.
در پایان با درخواست علوم درجات برای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، مدافعان حرم و امنیت کشور، تمام علما و اندیشمندان معارف الهی، و سلامتی و توفیق روزافزون تمام خدمت‌گذاران به اسلام و ایران عزیز به خصوص مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، برای یکایک شرکت‌کنندگان محترم، مزید رشد و تعالی را از درگاه باریتعالی مسألت داریم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید