کد خبر: 386483
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

چالش‌های پیش رو در زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال بررسی می‌شود

به گزارش قم پرس، دو رویداد تخصصی بازی‌های دیجیتال و گیم جم با هدف بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال و همچنین حمایت از بازی‌سازان برای تبدیل بازی از ایده تا محصول اولیه برگزار می‌شود.

این رویدادها توسط آکادمی ایرانسل و در محورهای نقش فناوری‌های تحول‌گرا در دنیای گیم، تأثیر گیم بر پیشرفت فناوری، مهارت‌های طراحی و بازی‌سازی و کسب درآمد از گیم و گیمینگ روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن برگزار می‌شود.

رویداد بازی‌های دیجیتال با هدف بررسی زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور با نگاه به «تکنولوژی‌های تحول‌گرا و تأثیرگذار در حوزه گیم»، «بازی‌سازی»، «طراحی و نقش فناوری در حوزه گیم»، «شبکه‌سازی و شناسایی ظرفیت‌های فردی و تیمی در راستای هم‌افزایی»، «آموزش و یادگیری کسب درآمد در پلتفرم داخلی»، «آموزش و یادگیری در گرایش‌های مختلف صنعت بازی»، «شناسایی فرصت‌های کسب و کار و اشتغال‌زایی»، «توسعه کسب و کارها و پلتفرم‌ها» و «بررسی گیم بین‌المللی و تکنولوژی‌های کاربردی آن و مقایسه با پلتفرم‌های داخلی» برگزار می‌شود.

این رویداد شامل دو پنل تخصصی با حضور کارشناسان و فعالان زیست‌بوم فناوری، با موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» و «انتقال تجربه عملی و کاربردی» است. بازدید از نمایشگاه تجهیزات با حضور فعالان کسب‌وکار از دیگر بخش‌های این رویداد است. در انتهای رویداد نیز بازیکنان بازی‌های دیجیتال به صورت انفرادی و تیمی به رقابت می‌پردازند و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

همچنین در رویداد گیم جم که بزرگترین رویداد دو روزه بازی‌سازی ۴۸ ساعته است، بازی‌سازان در قالب تیم‌های جداگانه، به ساخت یک بازی از ایده تا محصول اولیه می‌پردازند. در انتهای این رویداد بازی‌سازان ایده نوآورانه خود را با ایده‌های نفرات دیگری که در همان مدت زمان کم بازی ساخته‌اند، مقایسه می‌کنند و در وبسایت گلوبال گیم جم بارگذاری و مردم سراسر دنیا بازی آنها را خواهند دید و حتی نظر و امتیاز می‌دهند.

این دو رویداد به صورت همزمان و حضوری در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷ در آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف برگزار و به صورت آنلاین از تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل پخش می‌شود.

علیرضا فراهانی معاون تنظیم‌گری و کسب‌وکار و پوریا مالکی فرد از معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این رویداد سخنرانی دارند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.