کد خبر: 386575
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افزایش تقاضا برای اردوهای راهیان نور دانشجویی

به گزارش قم پرس محمد علی زلفی‌گل شامگاه دوشنبه در نشست ملی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: برپایی اردوهای راهیان نور کار سخت و دشواری است از این رو از تلاش‌های بسیج دانشجویی و تشکل‌ها مرتبط برای برگزاری این رویداد فرهنگی قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: سال گذشته برخی علاقه‌مندان به حضور در اردوهای راهیان نور به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و رعایت برخی مسائل نتوانستند در این آئین حضور یابند اما امسال با کاهش این بیماری در کشور، شاهد تقاضاهای بیشتری برای حضور در اردوهای راهیان نور خواهیم بود.

زلفی‌گل بیان کرد: تلاش خواهیم کرد این حرکت فرهنگی و معنوی در آینده هرچه بهتر برگزار شود و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات لازم انجام می‌شود و از بسیج دانشجویی نیز می‌خواهیم که با رایزنی‌های لازم با نمایندگان مجلس مسئله اختصاص پنج درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها به مسائل فرهنگی را دنبال کنند؛ با اختصاص این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت رعایت مسائل ایمنی حمل و نقل دانشجویان برای حضور در مناطق جنگی تاکید کرد و از معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خواست که در مکاتبه با رؤسای دانشگاه‌ها از فرصت پیش روی استفاده کرده و همکاری بیشتری در برگزاری این اردوها داشته باشند.

زلفی‌گل تاکید کرد: خانواده‌ها، فرزندان خود را به ما می‌سپارند و باید تلاش کنیم امانت‌داران خوبی باشیم و همه دانشجویان را فرزندان خود بدانیم.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور زمینه آشنایی دانشجویان با رشادت‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست عنوان کرد: این دانشگاه آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در برپایی اردوهای راهیان نور دانشجویی را دارد.

محمدحسین کفعمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در این نشست گفت: اردوهای راهیان نور براساس بیانات مقام معظم رهبری یکی از جدی‌ترین فضاها برای پیش‌روی انقلاب اسلامی است و در این اردوها به بسیاری از سوالات جوانانی که انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۴ هزار دانشجو از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور استان خوزستان شرکت داشته‌اند و امسال در حال برنامه‌ریزی برای حضور ۱۰۰ هزار دانشجو هستیم.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.