کد خبر: 386767
۰
۰
نسخه چاپی

قبرستان نو قم بهسازی می‌شود احداث بوستان 5 هکتاری در اطراف حرم مطهر

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از احداث بوستان در محدوده قبرستان نو خبر داد و گفت: این قبرستان در یک محدوده پنج هکتاری در مجاورت حرم مطهر، در حال حاضر یک فضای شهری بدون استفاده است.

 قبرستان نو قم بهسازی می‌شود احداث بوستان 5 هکتاری در اطراف حرم مطهر

به گزارش قم پرس ; علیرضا خاکی با اشاره به طرح ساماندهی محدوده قبرستان نو در ضلع غربی حرم مطهر اظهار داشت: در حال حاضر یک محدوده حدود 5 هکتاری در مجاورت حرم مطهر و یک فضای باز شهری قرار دارد که بلااستفاده افتاده است و در آن محدوده ممنوعیت دفن اموات وجود دارد.
????وی گفت: از طرفی در اطراف حرم به‌شدت نیازمند فضای شهری برای مجاورین و زائرین هستیم که تجربه پیاده راه کردن ارم این ضرورت را نشان داد که وقتی فضا ایجاد می‌کنیم، بسیاری از نیازهای خدمات و امکانات شهری برطرف می‌شود.
????مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر افزود: حرم مطهر به‌عنوان یک فضای قدسی و زیارتی، به محوطه بارانداز، جایگاه ارتباط اجتماعی و فضای قرارگاه‌های رفتاری در اطراف خود نیاز دارد.
????خاکی در این خصوص از احداث یک بوستان پنج هکتاری در محدوده قبرستان نو و اطراف حرم خبر داد و گفت: با تملک تجاری‌های برِ خیابان و ساماندهی رواق‌هایی که آن محدوده قرار دارد، به‌یک‌باره یک بوستان پنج هکتاری در کنار حرم احداث خواهد شد که نقش مهمی برای خدمت‌رسانی به کسانی که به حرم دسترسی دارند، خواهد داشت؛ همچنین در مقیاس ملی نقش بسزایی در ارائه خدمات به زائرانی که به قم سفر می‌کنند، ایفا خواهد کرد.
????مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: در قسمت شمال حرم مطهر و محلاتی مثل آبشار، قم نو و محلات حدفاصل خیابان امام موسی صدر و راه‌آهن، فقر فضای سبز و کمبود فضای خدمات شهری داریم که این پروژه به رفع این کمبود کمک خواهد کرد.
????وی همچنین خاطرنشان کرد: تعریض خیابان امام موسی صدر در حل مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر قم و محدوده اطراف میدان مطهری نیز تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: پیش‌بینی‌شده که کوچه‌ها با یک بازگشایی ساده دسترسی بهتری پیدا کنند و با اقداماتی از قبیل هم‌سطح سازی، مرمت می‌توان فضای بهتری برای عبور و مرو ایجاد کرد.
????خاکی یکی دیگر از مشکلات منطقه را وجود فضای ناامن مثل شب خوابی، کارتن‌خوابی و رفتارهای نامتجانس با پیرامون حرم عنوان کرد و گفت: بسیاری از بقعه‌ها به حالت مخروبه درآمده‌اند و در این خصوص طرحی تهیه‌شده که در مرحله اول بهسازی شده و در مراحل بعدی به استفاده از ظرفیت فرهنگی محدوده توجه شود.
????وی در این خصوص افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محدوده ظرفیت فرهنگی و مقبره بزرگانی مثل کربلایی کاظم است که در آن نقطه دفن هستند که مورد توجه زائرین و مراجعین حرم مطهر بوده و با بهسازی این محدوده ظرفیت آن آشکار خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید