کد خبر: 386851
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دو فاکتور تعیین کننده در تعیین تعداد کمانداران اعزامی به کاپ آسیا

به گزارش قم پرس حضور در مرحله نخست کاپ ۲۰۲۳ آسیا در حالی به عنوان نخستین اعزام برون مرزی در دوره سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان مصوب شد که غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون اخیراً با انتقاد از مسائل مالی، انجام قطعی این اعزام را منوط به تخصیص به موقع بودجه از وزارت ورزش کرده است.

با این حال کمانداران همچنان پیگیر اردوهای آماده سازی خود هستند. آنها بعد از اتمام اردوی کیش، حدود ۱۰ روز در سایت تیروکمان آزادی تمریناتشان را دنبال کردند و قرار است از روز چهارشنبه این روند تمرینی را در ماهشهر دنبال کنند در حالی که به خاطر همین مسائل هنوز ترکیب تیم اعزامی به صورت دقیق مشخص نیست.

امید نجاری مدیر تیم‌های ملی تیروکمان در این زمینه و اینکه «اعزام تیم ملی تیروکمان به مسابقات کاپ آسیا به صورت قطعی انجام خواهد شد و در صورت پاسخ مثبت، قرار است این اعزام با چه تعداد کماندار انجام شود؟» توضیح داد.

وی با بیان اینکه ورود به مسائل مالی در حوزه اختیار و وظایفش نیست، گفت: رئیس فدراسیون پیگیر تامین اعتبارات لازم است و بر همین اساس ما هم شرایط اعزام کمانداران به محل برگزاری مسابقات کاپ آسیا در تایوان را به جلو پیش می بریم اگرچه به خاطر همین موضوع و البته مسائل فنی هنوز ترکیب تیم و تعداد نفرات اعزامی نهایی نشده است.

مدیر تیم‌های ملی تیروکمان تصریح کرد: رقابت‌های کاپ آسیا همزمان در دو بخش ریکرو و کامپوند مردان و بانوان برگزار می‌شود و هر کشور می‌تواند با چهار کماندار در هر بخش شرکت داشته باشد یعنی مجموع ۱۶ کماندار، اعزام این تعداد کماندار از ایران و در کل تعیین ترکیب اعزامی منوط به فاکتور کلی است.

نجاری تصریح کرد: اول اینکه نظر نهایی سرمربی تیم ملی که بر اساس مسائل فنی و ارزیابی‌های انجام شده از اردونشینان ارائه می‌شود در تعیین کمانداران اعزامی تعیین کننده است همزمان اما همان مسائل مالی و مساعد بودن شرایط از این حیث هم در تصمیم گیری ها تعیین کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: به خاطر همین مسئله تمام اردونشینان را در اردو حفظ کرده‌ایم و حتی اردوی ماهشهر را هم با حضور همان ۱۶ نفری که در اردوی کیش و تهران حضور داشتند، پیگیری می‌کنیم تا در نهایت بر اساس این دو فاکتور، ترکیب تیم و تعداد نفرات اعزامی مشخص شود.

به گفته مدیر تیم‌های ملی تیروکمان و در صورت قطعی بودن حضور کمانداران در کاپ آسیا، اعزام آنها ۲۱ اسفندماه انجام می‌شود و ۲۹ اسفندماه هم زمان بازگشت از تایوان خواهد بود.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.