کد خبر: 386895
۰
۰
نسخه چاپی

توصیه آیت الله بهجت برای بهبود شرایط مادی و معنوی

به گزارش قم پرس حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در جمع نمازگران مسجد جامع حرم مطهر حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام قاضی عسکر توفیق عبادت را نعمت الهی توصیف کرده و اظهار داشت: بر اساس روایات ائمه معصومین علیهم السلام، هنگامی که فردی مرتکب گناه می‌شود، خداوند لذت مناجات با خداوند را از آن بنده سلب می‌کند و در مقابل، هرچه انسان از گناه دوری کند خداوند عنایتش را به بنده‌اش افزون می‌گرداند.

وی با اشاره به فرازهای نورانی از مناجات شعبانیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) افزود: آن حضرت در زیارت شعبانیه از خداوند درخواست دارد آن چنان نورانیت را در قلب او زیاد کند تا به معدن حقیقت برسد البته امثال من نمی‌توانند این حالات و مقامات را درک کنند و فقط برای افرادی که به حقیقت تقوا رسیده اند این امر میسر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به بیان نورانی امیرمومنان علی (ع) که می‌فرمایند: «من خدایی را که مشاهده نکنم، عبادت نمی‌کنم» تصریح کرد: مولای متقیان آنقدر عظمت خداوند برایش ملموس بود که گویا پروردگار را می‌دید؛ همانگونه که آن حضرت در خطبه متقین می‌فرمایند که اهل تقوا در همین دنیا بهشت و جهنم را مشاهده می‌کنند، که این نشان از مقامات والای روحی و معنوی افراد باتقوا دارد.

وی دعای ابوحمزه ثمالی را دارای مضامین بسیار نورانی و تأثیرگذار توصیف کرده و با اشاره به برخی از فرازهای آن افزود: عبارات امام سجاد (ع) در این دعا حقیقتاً تکان دهنده است و اوج عبودیت را به خوبی برای انسان ترسیم می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت (ره) همواره توصیه و رهنمودشان به مراجعین به ویژه نسل جوان برای بهبود شرایط مادی و معنوی، نماز اول وقت و تقویت ارتباط با خداوند بود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان با اشاره به آیه شریفه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ» خاطر نشان ساخت: انسان همواره نیازمند خداوند تبارک و تعالی است و بر همین اساس باید این احساس نیاز را در خویش تقویت نماید زیرا در این حالت هیچ گاه در مقابل خداوند سرکشی و نافرمانی نخواهد کرد و با وجود سختی‌ها و ناملایمتی ها که چیزی جز امتحان الهی نیست، عاقبت رستگار خواهد شد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید