کد خبر: 386941
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه پیمان‌های پولی دوجانبه منجر به تضعیف دلار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر احمد وحیدی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت اظهار داشت: یکی از ارکان قدرت آمریکا، دلار است و زمانی که دلار در بین کشورهای مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخایر بانک‌ها با دلار است، خود به خود کمک کردیم که دلار بر قدرت سلطه گری آمریکا تأثیر بگذارد.

وی بیان کرد: زمانی دلار سقوط می‌کند که کشورها دلار را از تبادلات خود خارج کنند و با ارزهای دیگر تعامل داشته باشند و این اقدام باعث می‌شود قدرت امپراطوری آمریکا کاهش پیدا کند.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر ما پیمان‌های پولی دوجانبه خود را توسعه دهیم و بتوانیم ارزهای دیگر را وارد معاملات خود کنیم، موجب تضعیف دلار خواهد شد. دلار به صورت غیرواقعی در دنیا چاپ شده و اقتدار اقتصادی برای آمریکا به وجود آورده است.

وحیدی بیان کرد: کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای مطرح دنیا که می‌خواهند سیاست‌های مستقل داشته باشند باید دست به دست هم دهند و با هم همراهی و هماهنگی کنند تا بتوانند ارزهای دیگر را در تعاملات خود مورد توجه قرار دهند. باشگاه تحریمی‌ها باید ارزهای دیگر را مبنای معاملات خود قرار دهند و این موضوع منجر به تضعیف دلار خواهد شد البته این موضوع نیازمند عزم جدی است و کشورهایی که از سیاست‌های استعماری آمریکا ضربه دیدند، باید این تصمیم را اتخاذ کنند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید