کد خبر: 386968
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

از قراردادهای محرمانه در مناطق آزاد تا گرانی مسکن

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق، سازمان بنادر ودریانوردی گفت: سرمایه گذارخارجی در بنادر وجود دارد واینکه سرمایه گذاران خارجی چه کشورهایی هستندبا وجودتحریم‌ها نمی‌توان نامی از آنها آورد ومحرمانه است.

حبس آمار از وضعیت مسکن

انتشار آمار رسمی تحولات بازار مسکن در کشور تقریباً متوقف شده است و این می‌تواند اوضاع بازار مسکن را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش مهر، نیمی از ماه بهمن گذشته است و هنوز آمار رسمی از تحولات بازار مسکن انتشار داده نشده است و این در حالی است که آخریم آمار منتشر شده از تحولات بازار مسکن مربوط به سال قبل است و تا به امروز هیچ آماری داده نشده است. در سال‌های اخیر، معمولاً آمارهای مربوط به تحولات کشوری بازار مسکن شامل تحولات قیمت و حجم معاملات زمین، مسکن و اجاره واحدهای مسکونی در شهرها و استان‌ها، با فاصله نهایت دو فصل منتشر می‌شد. این در حالی است که هیچ آماری از بهار، تابستان و پاییز بازار کشوری مسکن هنوز اعلام و منتشر نشده است و مشخص نیست روند بازار معاملات زمین، مسکن و اجاره در سال جاری، به طور رسمی و بر اساس داده‌های آماری معتبر، به چه شکلی بوده است؟

راه اندازی قرارگاه راه روستایی از امروز

وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز برای خدمت رسانی بهتر به روستاییان در وزارت راه وشهرسازی قرار گاه راه روستایی راه اندازی می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در آئین نامه افتتاح ۲۸۵۴ کیلومترراه روستایی گفت: امروز هرچه به روستاییان خدمت کنیم کم است و رسیدگی به روستا جزو اولویت‌های دولت است.

وی افزود: در روزهای آینده نیز افتتاح مسکن روستایی را خواهیم داشت. مهرداد بذرپاش با بیان اینکه از ۲۸۵۴ کیلومتر ۴۵۸ کیلومتر راه روستایی احداث و ۲۳۹۴ کیلومتر بهسازی شده است بیان کرد: از امروز قرار گاه راه روستایی در وزارت راه وشهرسازی راه اندازی می‌کنیم و از تشکل‌های جهادی برای پیشبرد اهداف درخواست کمک داریم.

وی تاکید کرد ۱۸ درصد راه روستایی باقی مانده نیازمند تمرکز است و هر امکانی که داشته باشیم در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌دهیم زیرا هر چقدر راه روستایی توسعه یابد خدمت رسانی بهتر انجام می‌شود.

ارتقای سامانه‌های پیش فروش بلیت نوروزی

مدیرعامل راه آهن گفت: امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و در صورت تحقق این امر، تا پایان امسال می‌توانیم ان شالله رکورد جدیدی در جابجایی مسافر خلق کنیم.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در نخستین جلسه ستاد برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی ۱۴۰۲ که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین، مدیران شرکت‌های حمل و نقلی مسافری و مدیران مناطق به شکل برخط برگزار شد، گفت: ایام نوروز فرصت بی نظیری است تا مسافران ریلی که سفرای راه آهن هستند، پیام مثبتی از اکرام و احترام در سفرهای ریلی را به جامعه منتقل کنند.

مدیرعامل راه آهن با ابراز خشنودی از اینکه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تاکید کرد: حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش مسافری همواره مورد توجه همگان بوده است و وزیر محترم راه و شهرسازی نیز در سخنان خود بر اولویت بخش ریلی بر سایر مدهای حمل و نقلی تاکید داشته‌اند.

خودکفایی در احداث خطوط ریلی مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای عرصه ساخت راه آهن بعد از انقلاب اسلامی در کشور خودکفایی در تولید ریل و سوزن است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی ضمن تبریک و تهنیت دهه مبارک فجر گفت: با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک ایران یکی از مهمترین اهداف چند سال اخیر در توسعه شبکه ریلی کشور، تکمیل کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب و شرق به غرب و است که با این رویکرد در حال حاضر ۷۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در این کریدورها در قالب ۵ طرح ریلی در دست ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف دوم اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار و مراکز ورودی و خروجی کشور و بنادر هدف سوم اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است که با همین رویکرد تاکنون ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده است که ۱۰ مورد آن بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی از افتتاح ۴۰۶ کیلومتر مسیر ریلی تا سال آینده خبر داد و گفت: ۱۵۵ کیلومتر از مسیر ریلی چابهار-زاهدان حدفاصل زاهدان تا خاش در سال جاری به بهره برداری رسید و تا بهار سال ۱۴۰۲ راه آهن رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر، راه آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر و راه آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر تا سال آینده به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شوند.

خرید خانه با اوراق تسهیلات مسکن

متأهل ها در پایتخت برای دریافت وام مسکن باید بیش از ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق تسهیلات بانک مسکن (تسه) در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲۶ هزار تومان و در خرداد ماه امسال نیز ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

هربرگ اوراق تسهیلات بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و در مرداد سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته نیز ۱۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است و این اوراق در مهر سال گذشته ۱۲۵ هزار تومان و در آذرماه سال گذشته نیز ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و این اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ و ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

قراردادهای خارجی محرمانه است

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق، سازمان بنادر ودریانوردی گفت: سرمایه گذارخارجی در بنادر وجود دارد واینکه سرمایه گذاران خارجی چه کشورهایی هستندبا وجودتحریم‌ها نمی‌توان نامی از آنها آوردومحرمانه است

حسین یداللهی، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق، سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص اینکه بندرچابهار همچنان در دست هندی‌ها است به خبرنگار مهر گفت: این قرارداد همچنان زنده است و مسائل مربوط به موضوعات کوتاه مدت و بلندمدت در دست بررسی و حل و فصل می‌باشد.

وی در ادامه درخصوص اینکه تحریم‌ها روی سرمایه گذاری بر روی بنادر تأثیری داشته یا خبر نیز گفت: نمی‌توان گفت که تحریم‌ها بی اثر است چرا که طبیعتاً تحریم‌ها اثر داشته و خواهد داشت لیکن باید توجه نمود که کشورمان مستمراً تحت تحریم‌های متفاوت بوده است و این اولین بار نیست که تحریم شده‌ایم و آخرین بارنیز نخواهد بود. لذا همواره تلاش شده است با دو سناریو أمور مربوطه برنامه ریزی و هدایت شود. سازمان بنادر موظف به پاسخگویی به خواستگاه‌های بار متردد در تمامی رویه‌های گمرکی صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و ترانشیپی در زمینه تخلیه و بارگیری و نگهداری با بهترین کیفیت ممکن است و در این مسیر از توانمندی‌های عملیاتی و مالی بخش غیردولتی به شدت استقبال می‌کند.

نوسانات مصالح دلیلی بر گرانی مسکن

گرانی مصالح تأثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.

به گزارش مهر، نوسانات قیمتی مصالح ساختمانی به ظاهر قرار نیست توقفی داشته باشد در این میان دلالان بازار مسکن که همیشه به دنبال افزایش قیمت مسکن بوده اند این وضعیت بازار مصالح را بهانه گرانی مسکن کرده اند.

با توجه به اینکه در طول ماه‌های گذشته قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چندین برابر شده است و این قیمت تمام شده مسکن را نیز تحت تأثیر قرار داده است و امروزه در قراردادهای پیش فروش این موضوع ذکر می‌شود که سازنده در این بازار پر نوسان ضرر نکند.

بازار مسکن به دلیل افزایش قیمت‌های مصالح با نوسان زیادی رو به رو است که مسؤولان وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید اقدامی کنند چرا که بازار مسکن این روزها به دلایل اقتصادی با مشکلات زیادی رو به رو شده است که گرانی مصالح ساختمانی هم به آن اضافه گردید.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این به سازندگان وعده‌هایی از قبیل کارت اعتباری خرید مصالح و خرید از کارخانه‌ها داده بود لیکن هیچکدام از آنها اجرایی نشد. درحال حاضر هم مصالح ساختمانی روز به روز با قیمت جدید روبه روست.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.