کد خبر: 389055
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه‌های جدید شهر دبی برای شب‌های ماه مبارک رمضان

به گزارش قم پرس، برنامه‌های خاص کودکان و فعالیت‌های جدید رمضانی، از ابتکارات اعلام شده دبی برای ماه رمضان امسال است. از نمازهای ویژه در ۲۰ مسجد گرفته تا افطار و مراسم سحری، این چیزی است که ساکنان این شهر می‌توانند منتظر آن باشند.

اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی برنامه‌هایی را برای ماه رمضان امسال اعلام کرده است. این برنامه‌ها با هدف اشاعه ارزش‌های برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز در میان شهروندان و ساکنان بر اساس اصول قرآن و سنت انجام می‌شود. ابتکار «رمضان دبی» امسال شامل فعالیت‌ها، رویدادها و ابتکارات بسیاری است.

گردهمایی قاریان مشهور

دبی میزبان گروهی از قاریان مشهور از امارات و سراسر جهان خواهد بود. جاسم محمد الخزرجی، سرپرست بخش امور اسلامی و سرپرست تیم قاریان دبی گفت: مراسم قاریان دبی به منظور احیای سنت پیامبر (ص) و تقویت نقش پیشگام مسجد به عنوان یک مرکز مهم اسلامی برگزار می‌شود. برنامه قاریان دبی در هشت مسجد با شرکت ۸۴ قاری برگزار می‌شود.

مساجدی که در آن قرآن تلاوت می‌شود عبارتند از: «مسجد شیخ راشد بن سعید آل مکتوم در زبیل»، «مسجد شیخه هند بنت مکتوم بن جمعه آل مکتوم در زبیل»، «مسجد شیخ راشد بن محمد آل مکتوم در مرکز تجاری خلیج»، «مسجد شیخ راشد بن محمد آل مکتوم در منطقه الحدیبه»، «مسجد القصر در حتا»، «مسجد محمد خمیس البادی در مردف»، «مسجد مرکز دانش‌آموزان در مکتوم سنتر» و «مسجد حسینعلی یتیم البرشا جنوبی در مکتوم سنتر».

اکسپو سیتی دبی

الخزرجی گفت: برنامه دیگری با عنوان «منتخب قاریان» وجود دارد که نماز تراویح را در ۲۰ مسجد برگزار می‌شود که ۵۰ قاری به نوبت در طول ماه مبارک به قرائت قرآن می‌پردازند.

حمد بن شیخ احمد الشیبانی، مدیر کل اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه در دبی، گفت که امارات ارائه کننده یک الگوی منحصر به فرد از مدارا، برادری انسانی و پذیرش است که در حال حاضر در جهان بسیار مورد نیاز است.

دیگر رویدادهایی که در دبی برگزار می‌شود عبارتند از: سخنرانی‌ها و درس‌های مذهبی در تمام مساجد دبی؛ سخنرانی زنان در مساجد مختلف امارت دبی؛ سمپوزیوم رمضانی و دوره علمی رمضانی، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، سخنرانی‌های اکسپو با هماهنگی اکسپو سیتی در داخل محلات، مسابقه کارمندان حافظ قرآن و مسابقه سنجش دانش در مورد ماه مبارک رمضان.

ابتکارات جدید رمضانی در دبی

همچنین برخی ابتکاراتی که در ماه رمضان امسال عرضه می‌شوند عبارتند از:

ابتکار هلا رمضان: این یک رویداد در منطقه Tecom با هماهنگی شهرداری دبی است که همه اقشار جامعه را هدف قرار داده است تا روحیه همزیستی و مهربانی را گسترش دهد. فعالیت‌های سه روز اول این طرح شامل سخنرانی‌های آموزشی و مذهبی به زبان‌های خارجی و افطار گروهی برای دو هزار نفر در روز خواهد بود.

ابتکار افطار با هم: این ابتکار مخصوص ۲۰۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش از مدیران مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است تا برای افطار در اکسپو سیتی دبی گردهم آیند که در سومین یکشنبه ماه رمضان در ۹ آوریل ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

- در یک میز: با همکاری اداره جوانان این ابتکار با هدف دعوت از جوانان اماراتی و خارجی به سفره سحری، شامل یک جلسه گفتگو برای ۵۰ نفر است. این برنامه در ۲۱ ماه مبارک رمضان در مرکز جوانان «امارات تاورز» برگزار می‌شود.

نبض دبی: این یک ابتکار عمل زنانه است که هدف آن برقراری ارتباط بین نسل‌ها برای حفظ ارزش‌های اماراتی است. این ابتکار سه نسل متوالی را گردهم می‌آورد و انتقال فرهنگ از مادربزرگ‌ها به نوه‌ها در فضایی خانوادگی پر از خاطرات و داستان‌های قدیمی مربوط به ماه رمضان انجام می‌شود.

افطار دبی: هدف آن گردآوری نمایندگان و رهبران مذاهب مختلف مقیم دبی در یک سفره برای افطار با حضور اعضای نهادهای دیپلماتیک و کنسولی در امارات است و در تاریخ ۱۱ رمضان برگزار می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید