کد خبر: 389225
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سرمایه‌گذاری مرسدس برای ساخت کارخانه‌های تولید خودروهای برقی

به گزارش قم پرس به نقل از رویترز، مرسدس آلمانی در حال آماده شدن برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی و کاهش آلایندگی هوا به علت رفت و آمد خودروهای بنزینی و گازوئیل سوز است.

اتحادیه اروپا قصد دارد انتشار گاز دی اکسید کربن توسط هر خودروی سواری را تا پایان این دهه نسبت به سال ۲۰۲۰ به نصف کاهش دهد و به دنبال توافق بر سر سال ۲۰۳۵ برای پایان دادن به فروش خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی است.

مرسدس اعلام کرده که تا پایان دهه جاری و بر مبنای شرایط بازار، آماده تولید خودروهای برقی خواهد بود. جورج برزر مدیر تولید شرکت مرسدس در این مورد گفت: "ما در حال سرمایه گذاری گسترده برای هر کارخانه و شروع کار هستیم. این سرمایه گذاری ها در کارخانه‌های پکن، رستات در آلمان و کسکمت در مجارستان خواهد بود.

این خودروساز طی ماه‌های آینده کار بر روی کارخانه رستات را آغاز خواهد کرد و اولین مدل پلت‌فرم خودروی کوچک MMA را از سال ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. برزر گفت که تعداد مدل‌های تولید شده خودروهای برقی در این کارخانه از هفت به چهار مدل کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، مرسدس برای نوسازی سیستم‌های رنگ آمیزی در سه کارخانه خود در آلمان، چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف از این نوسازی کاهش مصرف انرژی و آب و اتکای سیستم رنگ آمیزی به مصرف گازاست. مرسدس همچنین در حال بررسی توسعه کارخانه خود در ایالات متحده در توسکالوزا است.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.