کد خبر: 389230
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کشتی‌گیران ایران در سال ۱۴۰۱ چند مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند؟

به گزارش قم پرس، فدراسیون کشتی با انتشار عملکرد این فدراسیون در سال رو به پایان نوشت: سال ۱۴۰۱ در حالی برای کشتی ایران به پایان رسید که تیم‌های ملی کشتی اعم از آزاد و فرنگی در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و تیم‌های سنتی شامل آلیش بانوان و آقایان به ۵۳ رقابت جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام شده اند.

حاصل کار و تلاش ملی پوشان کشتی در مجموع کسب ۴۷۰ مدال شامل ۲۱۴ مدال طلا، ۱۲۳ مدال نقره و ۱۳۳ مدال برنز بود که آمار مدال‌های کسب شده نشان دهنده تلاش مضاعف کشتی گیران برای عنوان قهرمانی بوده است.

در این میان نقش چرخه‌ی انتخابی تیم ملی برای اعزام شایسته‌ترین نفر به مسابقات کاملاً مشهود بوده و فدراسیون کشتی با قانونمند کردن انتخاب نفرات برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در چند سال گذشته، حرکتی ماندگار از خود به جای گذاشته که اجرای این چرخه در تاریخ کشتی ایران به یادگار خواهد ماند. همچنین فدراسیون کشتی در سال‌های آینده نیز نسبت به انجام کامل و بهتر شدن روند اجرای این چرخه اقدام خواهد نمود.

از دیگر افتخارات کسب شده توسط تیم‌های ایران کسب عناوین قهرمانی، دومی و سومی تیمی بوده که در ۵۳ رقابت انجام شده، تیم‌های ایران موفق به کسب ۱۸ عنوان قهرمانی، ۷ عنوان نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی بوده است. البته در اکثر مسابقات بین المللی عناوین تیمی محاسبه نشده است.

از قهرمانی‌های مهمی که توسط تیم‌های ایران بدست آمده می‌توان به نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در رقابت‌های جهانی صربستان، قهرمانی تیم آلیش بانوان در رقابت‌های آسیایی و بازی‌های جهانی عشایر، قهرمانی مجدد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان در رقابت‌های جهانی، و قهرمانی و نایب قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد امید در رقابت‌های جهانی اسپانیا اشاره کرد.
قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران در جام جهانی آذربایجان و نایب قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا از دیگر افتخارات بدست آمده می‌باشد.

همچنین تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بیشترین عناوین قهرمانی را بدست آوردند و تمامی تیم‌های ایران بر روی سکوی قهرمانی (اول تا سوم) قرار گرفتند.

در طی مدت یکسال گذشته فدراسیون کشتی اقدام به برگزاری ۸۸ اردوی آمادگی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف و تیم‌های سنتی نموده است که بیشترین تعداد برگزاری اردوها ۱۶ اردو برای تیم ملی کشتی فرنگی و ۱۳ اردو برای تیم ملی کشتی آزاد بوده است.

قریب به ۹۰ درصد اردوهای برگزار شده در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی و خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی، شهید صدرزاده و جهان بخت توفیق بوده است.

فدراسیون کشتی همچنین در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری ۱۷ رقابت داخلی شامل قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده‌های سنی مختلف نموده است.

همچنین ۶ رقابت بین المللی شامل جام شهید هاشمی نژاد، جام رحیم علی آبادی، جام عبداله موحد، جام شاهد، کشتی آزاد جام تختی و جام باشگاه‌های جهان نیز توسط فدراسیون کشتی در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.

در کنار این اقدامات انجام شده در بحث تیم‌های ملی، فدراسیون کشتی اقدام به برگزاری لیگ دسته اول باشگاه‌های کشتی آزاد و فرنگی کشور، لیگ منطقه‌ای (۸ منطقه) کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشور و لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور در سالی که گذشت نموده است.

برگزاری کلاس‌های مربیگری توسط رئیس فدراسیون کشتی برای تمامی مربیان استان‌های کشور طی مدت ۳ ماه از دیگر برنامه‌های فدراسیون به جهت آموزش و دانش افزایی مربیان بوده است و در کنار آن انستیتو کشتی نسبت به برگزاری کلاس‌های استاژ، کنترل و ارتقا مربیگری و کمیسیون داوران نیز نسبت به برگزاری کلاس‌های داوری اقدام نموده است.

خاطرنشان می‌سازد مدیریت فدراسیون کشتی در آغاز کار (سال ۱۳۹۸) تأکید ویژه ای برای تدوین برنامه و سند راهبردی ۸ سال داشته و پس از آماده سازی این سند، موضوعات مختلفی در اولویت و اهمیت قرار گرفت.

از جمله موضوعات مهم می‌توان به افزایش کشتی گیران فعال از ۳۰ هزار نفر به بیش از ۴۰۰ هزار نفر، دانش افزایی مربیان و همچنین برگزاری اردوهای بسترسازی برای کشتی گیران نونهال و مربیان سازنده اشاره کرد.

بر اساس هدفگذاری انجام شده، فدراسیون کشتی امیدوار است در سال ۱۴۰۲ نیز روند پیشرفت کشتی بعنوان ورزش اول و ملی کشور، ادامه و افزایش یابد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.