کد خبر: 389297
۰
۰
نسخه چاپی

افزايش ضريب امنيتي منازل در قم

افزايش ضريب امنيتي منازل در قم

به گزارش قم پرس ؛ فرمانده انتظامی شهرستان مهمترين نكات و توصيه هاي كاربردي به منظور افزايش ضريب امنيتي منازل را خدمت همشهریان عزیز به شرح ذیل بیان داشت :
مقابل کليه پنجره هاي قابل دسترسي و نقاط نفوذ پذير مانند نور گير، گل خانه، روي ديوارهاي کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب نمايند .
درب راهرو و پشت بام را را با حفاظ نرده اي ايمن كنيد.
نسبت به تعويض قفل هايي که کليد يدکي آنها گم شده و يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده سريعا" اقدام نماييد.
در صورت خروج از منزل تنها به بستن در خروجي منزل اکتفا نکرده و کليه درهاي داخل منزلرا قفل كرده تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان سلب شود.
کليد منزل خود را در دسترس افراد غير مطمئن قرار ندهيد.
به هيچ عنوان براي شناسايي افراد اقدام به باز نمودن درب منزل نكنيد و اين مورد را به فرزندان خردسال خود نيز آموزش دهيد.
اگر خانه اي در اطراف منزل شما خالي از سکنه است يا در مجاورت شما مشغول ساختمان سازي هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بيشتري بعمل آوريد .
اگر افرادي بعنوان ماموران سازمان هاي مختلف به درب منزلتان مراجعه نمودند قبل از شناسايي کامل و روئيت کارت و مدارک شناسايي از ورود آنان به منزل اکيدا" جلوگيري نماييد .
هميشه درب پشت بام منزلتان را به قفل آويز مطمئن مجهز نماييد.
شماره و مشخصات لوازم خانگي خود را از قبيل لوازم صوتي و تصويري ، فرش و تجهيزات ، تابلوي نقاشي ، اشياء عتيقه ياداشت و در صورت امکان با تهيه عکس شناسايي و دستيابي مجدد به آنها را در صورت پيدايش آسانتر نماييد.
براي مواقع اضطراري شماره تلفن هاي مراکز نيروي انتظامي منطقه و كلانتري محل سکونت خود را در اختيار داشته باشيد تا به هنگام لزوم بتوانيد سريعا" تماس بگيريد.
با نصب چشمي بر روي درب ورودي از غافلگيري خود و خانواده توسط سارقين و افراد مظنون جلو گيري نماييد.
از نشان دادن محل نگهداري وجوه نقد، طلا و جواهرات، اشياء با ارزش به همسايگان و بستگاني که مورد اعتماد نيستند و همچنين از نگهداري آنها به صورت يکجا خوداري نماييد.
سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد شهروندان محترم می توانند هرگونه گزارشات خود را از طریق سامانه 110 به مرکز فوریت های پلیسی و یا از طریق مراجعه حضوری به دفتر نظارت همگانی و يا تماس با سامانه 197 واقع در خیابان امام خمینی(ره) جنب کلانتری 17 شهید بهشتی اعلام نمايند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید