کد خبر: 389327
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

قانونگذاری جدید برزیل برای محتوای درآمدزا در پلتفرمها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایده این است که رگولاتوری برزیل می‌خواهد این پلتفرم‌ها و نه مصرف‌کنندگان را در قبال محتوایی که با کسب درآمد ارائه می‌دهند، مسئول بداند.

هدف دیگر «جلوگیری از استفاده از شبکه‌ها و سایت‌های مذکور برای انتشار و ترویج جنایات و محتوای غیرقانونی» است. اهمیت این امر به‌ویژه پس از شورش‌های حامیان ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور راست افراطی سابق در برازیلیا در ژانویه، که به دلیل نشر اطلاعات نادرست در مورد انتخابات راست جمهوری رخ داد، افزایش یافت.

برانت گفت که دولت رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا همچنین قصد دارد شرکت‌ها را مسئول متوقف کردن نشر اطلاعات نادرست، سخنان مشوق نفرت و سایر جنایات در شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود کند. او در مصاحبه‌ای گفت: پلتفرم‌ها به‌صورت جداگانه مسئول محتوا نیستند، بلکه در مورد اینکه چقدر در حفاظت از «محیط دیجیتالی» تلاش می‌کنند، مسئول هستند.

برانت جزئیاتی را ارائه نکرد که این نهاد نظارتی چگونه خواهد بود، اما گفت که دولت می‌خواهد از انتشار اطلاعات نادرست توسط پلتفرم‌ها جلوگیری کند.

او گفت: کاری که این سازمان انجام می‌دهد این است که نظارت کند آیا پلتفرم‌ها به خوبی به تعهدات خود عمل می‌کنند یا خیر. بر همین اساس با محتوای فردی منتشر شده توسط کاربران در این پلتفرم‌ها برخورد نمی‌شود. تصمیم نهایی در مورد این پلتفرم‌ها باید به عهده دادگاه باشد.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.