کد خبر: 389349
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت ۸ ستاد مرکزی شهرداری با هدف راهنمایی زائران در قم

فعالیت ۸ ستاد مرکزی شهرداری قم با هدف راهنمایی زائران/آمادگی ۶ بوستان برای اسکان مسافران نوروزی

به گزارش قم پرس ؛ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۸ ستاد مرکزی در ورودی‌های شهر مستقر شده و زائران و مسافران نوروزی را از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۸ ستاد مرکزی در ورودی‌های شهر مستقر شده، گفت: این ستادها با هدف راهنمایی زائران شهر کریمه اهل بیت (س) و مسافران نوروزی از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان برپا شده که این برنامه باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم، سید محسن میرهادی صبح امروز با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ عنوان کرد: در مجموعه شهرداری قم با برنامه‌ریزی هایی که از یک ماه گذشته انجام شد، ۱۰ کمیته و ۸ ستاد خدمات‌رسانی شکل گرفت و جلسات متعددی به منظور هماهنگی امور برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸ ستاد مرکزی در ورودی‌های شهر مستقر شده است، گفت: این ستادها با هدف راهنمایی زائران شهر کریمه اهل بیت (س) و مسافران نوروزی از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان برپا شده که این برنامه باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: شهرداری قم ۶ بوستان فدک، امام رضا (ع)، غدیر، نیایش، حضرت مهدی (عج) و هاشمی را با امکان نصب بیش از ۵ هزار تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده است.

وی افزود: همه خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران در این بوستان‌ها توسط شهرداری هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است؛ هزار و ۵۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و استراحتگاه‌ها آماده‌سازی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم با بیان اینکه اسکان موقت در بوستان‌های شهر از ۲۷ اسفندماه آغاز شده، اضافه کرد: با استقرار تیم‌های آتش‌نشانی و همکاران تخلفات شهری، ایمنی و اقدامات تامینی در بوستان‌ها انجام شده و با توجه به برودت هوا در زمینه استفاده از لوازم گرمایشی توسط مسافران در چادرها، تیم‌هایی با استفاده از دوربین‌های حرارتی سازمان آتش نشانی شهرداری نظارت و کنترل این موضوع را برای حفظ ایمنی زائران و مسافران نوروزی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری پسماندهای شهری، از ۲۸ اسفندماه، هر شب بیش از هزار تن زباله توسط ۶۰ دستگاه خودروی مکانیزه حمل پسماند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود؛ نزدیک به ۳ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری، ستادی، تخلفات شهری و آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل برای این ایام هستند.

میرهادی خاطر نشان کرد: برای آراستگی شهر در نوروز ۱۴۰۲، رنگ‌آمیزی جداول شهر، سطل‌های زباله و تابلوهای سطح شهر و... انجام شده و همچنین اقدامات لازم در ستادهای هشت‌گانه شهرداری برای هدایت زائران به اماکن اقامتی و اسکان صورت گرفته است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید