کد خبر: 389485
۰
۰
نسخه چاپی

برپایی جشن‌های قرآنی و برگزاری سرود و تئاتر خیابانی در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، اقدامات متعددی را در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و ... برای شهروندان، زائرین و مسافرین دنبال می‌کند.

برپایی جشن‌های قرآنی و برگزاری سرود و تئاتر خیابانی در قم

به گزارش قم پرس ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد ، ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدامات کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم را مدنظر قرارداد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری قم بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه را در قالب ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در دستور کار قرار داده است، مطرح کرد: در ایام نوروز که بسیاری از مراکز تعطیل هستند، شهرداری یکی از پرکارترین ایام خود را سپری می‌کند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: کمیته فرهنگی اقدامات متعددی را در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و ... برای شهروندان، زائرین و مسافرین دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه دو نمایشگاه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر افتتاح‌شده است، مطرح کرد: نمایشگاه نخست در حوزه جهاد تبیین بوده و این نمایشگاه نیز امور زیارت، فرهنگی و ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کند.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه سال تحویل را در کنار سالمندان بودیم، عنوان کرد: همچنین تجدید بیعت با شهدا و حضور در کنار معلولان بهزیستی از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.
وی با تأکید بر اینکه امسال تور قم گردی در خدمت زائرین و مسافرین است، خاطرنشان کرد: در پیوست این تور نیز نرم‌افزاری را تحت عنوان مهمان حرم در فضای مجازی طراحی‌شده که این نرم‌افزار کشوری در قم ایجاد و در تهران رونمایی شد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جشن‌های قرآنی در میدان آستانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم سال ۱۴۰۲، سال تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی باشد و این همکاری را از برنامه‌های نوروز آغاز کرده‌ایم.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تئاتر و سرودهای خیابانی نیز در ایام عید دنبال می‌شود، یادآور شد: باتوجه به اینکه این برنامه‌ها مردم محور بوده لذا در محل‌های تجمع مردمی برگزار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با حجاب و عفاف را با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری قم در طول یک‌سال گذشته اقدامات متعدد و پرشمار بسیاری را اجرا کرده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم حضور پررنگ مباحث فرهنگی در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: همچنین اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع سازمان فرهنگی در میدان آستانه پس از چندین سال در سال 1401 از سر گرفته شد.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه شأن مردم و زائرین قمی بیش‌تر از اقدامات فعلی است، عنوان کرد: باید با تلاش بیش‌تر به دنبال افزایش خدمت‌رسانی به زائرین، مسافرین و شهروندان قمی باشیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید