کد خبر: 393737
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش بی‌رویه مصرف انرژی در تمام دنیا می‌تواند به عنوان تهدید شناخته شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در جلسه ستاد مدیریت بحران سوخت گفت: بحران سال گذشته در اقصی نقاط دنیا نشان می‌دهد که موضوع کمبود انرژی در تمام دنیا می‌تواند به عنوان تهدید جدی شناخته شود.

افزایش بی‌رویه مصرف انرژی در تمام دنیا می‌تواند به عنوان تهدید شناخته شود

به گزارش قم پرس ; جلسه ستاد مدیریت بحران سوخت زمستان 1402، صبح روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت گاز، مدیرعامل پدافند غیرعامل و جمعی دیگر از مدیران نهاد و سازمان‌های تصمیم‌ساز و نمایندگان صنایع استان در سالن جلسات شهید سلیمانی شرکت گاز استان قم برگزار شد.

در این جلسه مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به ناترازی جریان گاز در سال گذشته، اظهار کرد: اتفاقات سال گذشته باعث شد تا ضرورت مدیریت و آمادگی برای مقابله با بحران‌ سوخت بیش از پیش احساس شود.

وی با بیان اینکه با همراهی صنایع، اصناف و مردم فهیم کشورمان توانستیم بحران سال گذشته را به خوبی پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: این در حالی که بر اساس مدل آماری مجله اکونومیست لندن، در زمستان پارسال 68 هزار تن از شهروندان اروپایی به دلیل نبود سوخت و انرژی، جان خود از دست دادند.

خوش‌لهجه با بیان اینکه مرگ انسان‌ها بر اثر سرما در همه جای دنیا دردآور است، خاطرنشان کرد: با این حال بحران سال گذشته در اقصی نقاط دنیا نشان می‌دهد که موضوع کمبود انرژی در تمام دنیا می‌تواند به عنوان تهدید شناخته شود.

وی در ادامه اظهارات خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف گاز، گفت: استان قم به دلیل میزبانی طلاب و دانشجویان از تمامی استان‌ها و 120 کشور دنیا، دارای جایگاه ویژه‌ای است و رعایت الگوی مصرف می‌تواند فرهنگ‌سازی مرتبط با این موضوع را در ابعاد کشوری و بین‌المللی به دنبال داشته باشد.

در ادامه این جلسه مهدی متقیان مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در مواجهه با مخاطرات احتمالی عنوان کرد: ناترازی جریان گاز در زمستان سال گذشته باعث محدودیت گازرسانی به صنایع شد که این موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت‌های استفاده از سوخت دوم رو ایجاب می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور در فصل گرما مشکل ناترازی گاز مواجه نیست، افزود: فصل تابستان فرصتی برای چاره‌اندیشی، ایجاد زیرساخت‌های استفاده از سوخت دوم برای صنایع و همچنین تهیه یک سند مشترک برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی در استان است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید