کد خبر: 393742
۰
۰
نسخه چاپی

میزان سهمیه‌های بنزین تغییری نمی‌کند

به گزارش قم پرس جواد اوجی وزیر نفت امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تعاملات ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی گفت: ترکمنستان چهارمین قطب گازی جهان است و دولت سیزدهم از زمان آغاز فعالیت خود موضوع تسویه بدهی مربوط به واردات گاز از ترکمنستان در دوره‌های قبل را در دستور کار و اولویت پیگیری قرار داده است که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، در این مدت ۲۰ ماهه سه قسط از مطالبات طرف ترکمن را به صورت کامل پرداخت و اصل بدهی تسویه شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم ملاقات و مذاکراتی با طرف ترکمنی داشته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه قضیه مبادله (سوآپ) گاز را در سال ۱۴۰۰ و در نخستین سفر خارجی که به ترکمنستان داشتم پیگیری کردیم. همچنین مذاکراتی با طرف ترکمنستانی برای احیای قراردادهای گذشته در حوزه واردات و تجارت گاز صورت گرفته است.

اوجی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان دومین ذخیره گازی جهان کمتر از دو درصد تجارت گاز را در اختیار دارد، تصریح کرد: امید است با مذاکرات و تفاهم نامه‌ها و عقد قراردادهای جدیدی که با ترکمنستان و کشورهای همسایه خواهیم داشت، موضوع تجارت گاز از جمله واردات، صادرات، سوآپ و ترانزیت نیز افزایش پیدا کند.

وی در خصوص انعقاد قراردادهای نفتی با عمان اظهار کرد: شاید بیش از بیست سال است که قراردادهای نفتی با کشور عمان مورد بحث و مذاکره قرار دارد. همانطور که می‌دانید میدان نفتی هنگام با کشور عمان مشترک است، در این باره توافق کردیم این میدان به صورت یکپارچه در یک کمیته مشترک تخصصی مورد اکتشاف و توسعه پیگیری کنیم. در این راستا ابتدا مطالعات را آغاز می‌کنیم و سپس به سمت توسعه این میدان می‌رویم.

وزیر نفت بار دیگر شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: شایعات در این مورد زیاد است و عده‌ای می‌خواهند فکر و افکار مردم را به هم بریزند. اما همانطور که بارها اعلام شده است، دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. میزان سهمیه‌ها نیز تغییری نمی‌کند و مطابق گذشته خواهد بود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید