کد خبر: 393828
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب دولت‌ها و انقلاب های اجتماعی به چاپ چهارم رسید

به گزارش قم پرس، کتاب «دولت ها و انقلاب‌های اجتماعی» نوشته تدا اسکاچ‌پل به تازگی با ترجمه سیدمجید روئین‌تن توسط انتشارات سروش به چاپ چهارم رسیده است.

تدا اسکاچ‌پل (متولد ۱۹۴۷) جامعه‌شناس و دانشمند علم سیاست اهل آمریکا و استاد دولت و جامعه‌شناسی در دانشگاه هاروارد است. او شخصیتی بسیار تأثیرگذار در جامعه‌شناسی و علوم سیاسی است و بیشتر به‌عنوان مدافع رویکردهای تاریخی نهادی و تطبیقی و همچنین «نظریۀ خودمختاری دولتی» شناخته می‌شود. وی با استفاده از منابع گسترده و معتبر و به روش مطالعه تطبیقی روند انقلاب‌های اجتماعی در سه کشور فرانسه و روسیه و چین را برای خوانند تحلیل کرده و به نمایش گذاشته است. از دلِ تحقیق او علل موفقیت یا شکست این انقلاب‌ها و همچنین نقاط قوّت و ضعف هر یک از آنها نمایان شده است.

«دولت‌ها و انقلاب‌های اجتماعی» ۱۹۷۹، «سربازها و مادران» ۱۹۹۲، «چه می‌دانیم و چه باید بدانیم» ۲۰۰۷، «حزب تی‌پارتی، حزب محافظه‌کار و جمهوری آمریکا» … برخی از آثار اوست و بیش از ۷۰ عنوان مقاله هم دارد.

اسکاچ‌پل جایزه ویژه بهترین نویسنده علوم سیاسی بنیاد اسکات دانشگاه اپ سالز (apsals) را هم دریافت کرده است.

او در این کتاب توانسته است تحلیل‌های مناسب و گویایی از روند انقلاب‌های اجتماعی در کشورهای فرانسه، روسیه و چین ارائه دهد و در تجزیه و تحلیل علل موفقیت یا نداشتن موفقیت و نیز ضعف و قدرت هر کدام از این سه انقلاب کاملاً موفق بوده است.

کتاب «دولتها و انقلاب‌های اجتماعی» هفت فصل دارد. فصل اوّل به «تبیین انقلاب‌های اجتماعی» به عنوان جایگزینی برای نظریه‌های موجود می‌پردازد. در فصل دوم نشان داده می‌شود که انقلاب‌ها در نظام‌هایی کهنه و فرسوده و قدیمی و در بحران رخ می‌دهند. فصل سوم بافت کشاورزی و قیام کشاورزان را مورد بررسی قرار داده است. فصل پنجم درباره کشور فرانسه و تولد حکومت مدرن در آن کشور پس از انقلاب بزرگ فرانسه است. فصل ششم درباره کشور شوروی و ظهور دیکتاتوری حزبی در آن است. و فصل هفتم دربارة کشور چین و آغاز بسیج عمومی و حکومت حزبی در آن کشور است.

چاپ چهارم این کتاب با ۳۶۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.