کد خبر: 393837
۰
۰
نسخه چاپی

بداخلاقی جامعه را به عقب می‌راند/ باید از پیامبر اخلاق را آموخت

به گزارش قم پرس، در مراسم روحبخش دعای کمیل این هفته که در هتل مدینه الجدیده یکی از هتل های مجاور مسجدالنبی با حضور سرپرست حجاج ایرانی ومسئولان حوزه حج و زیارت برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدلفتاح نواب با اشاره به انتظار ۱۶ ساله زائران برای تشرف به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که حجاج با حج مقبول به کشور بازگردند و باریتعالی این سفر معنوی را روزی همه عاشقان و علاقمندان بگرداند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده زائران در جوار بیت الله الحرام اعمال عمره تمتع را انجام خواهند داد، فرارسیدن سالگرد ارتحال امام امت(ره) در هفته آینده را یادآور شد و تصریح کرد: امام راحل درس های فراوانی به ملت ایران و مسلمانان داد. وحدت را برای امت اسلامی به ارمغان گذاشت و حج ابراهیمی را در جامعه اسلامی تدریس کرد و درس ما می توانیم را به همه ملتهای اسلامی تلقین و راهنمایی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امام درس های بزرگی به جامعه اسلامی برای ایستادن در مقابل ظالم و مستکبران آموخت، خاطر نشان کرد: امام چگونه حرکت کردن، چگونه مقاومت کردن و چگونه ایستادن درمقابل مستکبران را به جامعه اسلامی درس داد.

وی افزود: ما چون در کانون مسایل انقلاب اسلامی قرار داریم به درستی درک نمی کنیم از چه جایگاهی برخورداریم ولی کسانی که از بیرون به جامعه ما می نگرند اذعان دارند که فاصله زیادی با سایر جوامع داریم و تلاش و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و تحریم ها از سر درماندگی در مقابل انقلاب اسلامی است.

«بداخلاقی» جامعه را به عقب می‌راند/ باید از پیامبر اخلاق را آموخت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: خداوند بر طبق آیه ۵۴ سوره انعام از پیامبرش می خواهد از کسانی که از سراسرجهان به زیارت ایشان می آیند استقبال کند و بگوید "سلام علیکم" ، پیامبر همه را مورد احترام و تکریم قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه خیلی از افراد با وجود تمکن مادی و برخورداری از وضعیت مالی بالا موفق به انجام این سفر معنوی نمی شوند، گفت: قبل از اینکه به مدینه مشرف شوید پیامبر؛ سلام علیکم را به شما گفته است و خداوند دعوت کرده است.

وی به زائران توصیه کرد که در مدت حضور درسرزمین وحی از فرصت زیارت و عبادت استفاده کنند و بیشترین فرصت خود را در حریم نبوی و مسجدالحرام بگذرانند. در مسجدالنبی و مسجدالحرام نماز بخوانند که ثواب آن بسیار زیاد است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سفر حج زائران ایرانی از سوم خرداد شروع شده و سوم مرداد پایان می یابد، تصریح کرد: از فضای معنوی ایام حج استفاده کنید تا وقتی که به ایران باز می گردید پشیمان نباشید و از فرصت حضور در کنار حرم پیامبر و شهدای مظلوم بقیع بهره برده و از طرف خانواده، اقوام، آشنایان، دوستان و سفارش کنندگان به پیامبر عرض سلام کنید.

«بداخلاقی» جامعه را به عقب می‌راند/ باید از پیامبر اخلاق را آموخت

وی با اشاره به اینکه پیامبر در همه عمر خود به سلام کردن پیشی می گرفتند ، خطاب به حاضران گفت: این درس را از پیامبر بیاموزیم و وقتی که به ایران بازگشتید این آموخته را حفظ کنید.

امیرالحاج ایران ، با اشاره به اینکه پیامبر مبعوث شد تا اخلاق را در جامعه حاکم کند، اظهار داشت: آنچه در جامعه می تواند اثرگذار باشد اخلاق است و آنچه جامعه را به عقب می راند بد اخلاقی است.

وی با بیان اینکه درکانون اخلاق باید از پیامبر درس اخلاق آموخت، به زائران گفت: با زبان ساده و خودمانی با پیامبر رحمت سخن بگویید.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اگر تصور کنید این آخرین سفر شما به سرزمین وحی است حق میزبان را ادا خواهید کرد و از فرصتی که خداوند به شما عطا کرده به خوبی استفاده خواهید کرد.

وی گفت: از پیامبر و ائمه مظلوم بقیع بخواهید که با عملی کردن خواسته ها و برطرف کردن مشکلات تان با دست پر به کشور بازگردید و از نبی مکرم اسلام الگو بگیرید.

برپایه این گزارش، درپایان سخنان سرپرست حجاج ایرانی، مهدی سروری مداح اهل بیت، ضمن قرائت دعای پرفیض کمیل ؛ به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداخت.

درپایان این مراسم نیز شماری از حجاج با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به گفتگو پرداختند وبه برخی نکات که درسفر به عربستان و حضور در شهر مدینه مشاهده کردند، اشاره نمودند.

«بداخلاقی» جامعه را به عقب می‌راند/ باید از پیامبر اخلاق را آموخت

گفتنی است علاوه بر این مراسم که با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت درهتل مدینه الجدیده برگزار شد؛ آیین های مشابه دیگری در هتل های راما مدینه و دره امجاد سلام در مدینه منوره با حضور پرشور حجاج کشورمان برگزار شد و مومنان در جوارحرم نبوی با زمزمه کردن فرازهای دعای کمیل ، ندای یا سریع الرضا سردادند.

در مراسم هتل دره امجاد سلام پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای سید محمد حسینی پورقاری بین المللی ، حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری سخنران بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دعای کمیل و شخصیت جناب کمیل ابن زیاد نخعی سخن گفت.

وی زائران را به استفاده از فضای معنوی شب های روحانی حضور در اماکن مقدس در سرزمین وحی توصیه کرد.

دراین مراسم ، دعای روحبخش کمیل را جانبازهشت سال دفاع مقدس حاج علی مالکی نژاد قرائت کرد و زائران درشب ابرازبندگی به درگاه پروردگار کریم اشک ریختند.

سومین مراسم دعای کمیل نیز در هتل راما مدینه با حضور زا ئران ایرانی و مداحی و قرائت فرازهای این دعای روحبخش توسط حاج حمید رمضانپور برگزار شد.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه در نجف اشرف بود که با اشاره به معجزات پیامبران قبل از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبراسلام کتاب آسمانی قرآن را بعنوان معجزه نزد مسلمانان به امانت گذاشت و عمل به دستورات این کتاب آسمانی را سفارش کرد.
وی گفت: مدینه النبی محل نزول قرآن است و زائران هرچه می توانند با قرآن مانوس شوند وسوره های قرآن را در این سفر تلاوت و ختم قرآن نمایند که ثواب زیادی دارد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید