کد خبر: 394047
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دلایل قهرمانی پرسپولیس از نگاه مربی برزیلی/ گل‌محمدی جنتلمن است

به گزارش قم پرس ثبت هت تریک قهرمانی پرسپولیس در فصلی که چهارشنبه هفته گذشته با قهرمانی سرخپوشان در فینال جام حذفی و به طور خودکار سوپر جام به اتمام رسید باعث شد تا عملکرد کادر فنی و بازیکنان این تیم زیر ذره بین قرار بگیرد.

عملکرد فنی پرسپولیس در کنار نگرانی هواداران این تیم بابت صحبت‌های یحیی گل محمدی مبنی بر احتمال استراحت برای نیم فصل آینده و همچنین جابجایی بازیکنان در نقل و انتقالات تابستانی سبب گفت و گو با «اوسمار ویرا» دستیار اول یحیی در پرسپولیس شد.

مربی برزیلی پرسپولیس ، ضمن اشاره به دلایل قهرمانی این تیم در فصل بیست و دوم لیگ برتر و جام حذفی که منجر به کسب مقتدرانه سوپرجام نیز شد، در خصوص کار کردن با یحیی گل محمدی و مجموعه بازیکنان پرسپولیس نیز صحبت کرد.

بازتاب قهرمانی پرسپولیس در برزیل

ویرا که با انداختن پرچم کشور زادگاهش برزیل در جشن قهرمانی حذفی پرسپولیس شرکت کرده بود ابتدای مصاحبه تصمیم به صحبت در این خصوص گرفت. دستیار اول یحیی گل محمدی گفت: قطعاً هر شخصی با افتخار از کشوری که بیرون آمده است و فوتبال را با همان تفکرات گسترش می‌دهد یاد می‌کند. من هم یکی از هزاران برزیلی سرتاسر دنیا هستم که خودم را با فوتبال معرفی کردم اما کشورم را با تمام چیزهایی که دارد می‌شناسم. برزیل برای من مفاهیم احساسی، فوتبالی و اکتسابی زیادی دارد که همیشه به یادش هستم و به آن افتخار می‌کنم.

اوسمار درباره اینکه آیا در کشورش قهرمانی او و ولسلی ننکا مربی دروازه‌بان های برزیلی پرسپولیس بازتاب داشته است؟ تاکید کرد: چرا که نه! تلفن همراهم پر از تماس‌هایی است که دریافت می‌کنم و می‌بینیم که خیلی از دوستان و خانواده ام لینک اخبار قهرمانی پرسپولیس را با عکس‌هایمان منتشر کرده‌اند را فرستاده‌اند. برزیل همچنان نماد فوتبال است و فوتبالیست‌ها همیشه اخبار زیادی دارند.

پرسپولیس همه چیز داشت

مربی پرسپولیس در خصوص عملکرد فنی این تیم یادآور شد: از لحاظ فنی همه چیز را ثابت کردیم. با تمام احترامی که برای تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران قائل هستم فکر نمی‌کنم دچار افت محسوسی شده باشیم. رسیدیم به آنچه باید می‌رسیدیم. ما در مسیری حرکت کردیم که فقط فنی نبود.

وی ادامه داد: منظورم این است که قرار نیست شما فقط تاکتیک‌های خوب داشته باشید. مسائل بدنسازی، موضوعات روحی و همچنین ذهن بازیکنان است که شما را در مجموعه موفقیت قرار می‌دهد. پرسپولیس تمام اینها را داشت. شاید بهتر است بگویم همه چیز برای قهرمانی داشتیم که به آن هم رسیدیم.

دلایل قهرمانی پرسپولیس از نگاه مربی برزیلی/ گل‌محمدی جنتلمن است

مثل برزیل قهرمان شدیم

دستیار اول یحیی گل محمدی درباره تأثیر تاکتیک‌هایش به عنوان یک برزیلی در ترکیب پرسپولیس تصریح کرد: تقریباً سعی کردیم از داشته‌هایمان بهترین استفاده را کنیم. شرایط تیمی منحصر به فردی داشتیم. من سابقه زیادی در مربیگری داشتم اما احساس می‌کنم مثل برزیلی‌ها در اتحاد کافی و کامل برای قهرمانی قرار گرفتیم.

خیلی بهتر از استقلال بودیم

ویرا درباره بردهای پرسپولیس مقابل استقلال در دو دربی قبلی که منجر به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی شد نیز اظهار نظر کرد. او با بیان اینکه تمرکز سرخ‌ها فقط در فوتبال بود اظهار داشت: استقلال تیم خوب و با کیفیتی دارد اما کیفیت بالایی نشان دادیم و خیلی بهتر بودیم و توانستیم به قهرمانی هم برسیم.

جنتلمن بی نظیر در رختکن داریم

مربی برزیلی پرسپولیس درباره کار کردن با یحیی گل محمدی گفت: یحیی شخصیتی کم نظیر دارد؛ یک جنتلمن واقعی در رختکن و یک دوست خوب برای تمام کسانی است که با او همکاری می‌کنند. یحیی همه چیز را اندازه خودش مهم می‌داند. او یکی از منظم ترین و پر کارترین مربیانی است که من دیده‌ام. شاید خیلی‌ها قبلاً می‌گفتند کمتر مربی ایرانی چنین خصوصیاتی دارد اما به نظرم شخصیت گل محمدی شامل تمام این صفات می‌شود. واقعاً خوشحالم و می‌خواهم یک فصل دیگر با او کار کنم.

واکنش به جدایی احتمالی یحیی

او در واکنش به صحبت‌های یحیی مبنی بر احتمال جدایی اش از پرسپولیس هم گفت: یحیی این را گفته است؟! نمی‌دانم! از شما می شنوم. قطعاً دوست دارم یک فصل دیگر کنار او در پرسپولیس باشم. چیزی در این باره نمی‌دانم.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.