کد خبر: 394055
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری ویژه‌برنامه «سفیر بهشت» به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)

ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «سفیر بهشت» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد سال 1342 از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه‌برنامه «سفیر بهشت» به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش قم پرس ; روزهای 14 و 15 خردادماه جاری ویژه‌برنامه «سفیر بهشت» برگزار می‌شود که شامل برنامه‌هایی همچون اجرای سرود، مداحی، سخنرانی مذهبی و روایتگری در جوار بیت تاریخی امام خمینی(ره) است.

۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هجری خورشیدی سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی، شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به ‌دست عُمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

امام خمینی(ره) رهبر فقید و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری خورشیدی رحلت کردند و امام خامنه‌ای به‌عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این روز انتخاب شدند.

منزل قدیمی امام خمینی(ره) در شهر قم، محله یخچال قاضی، خیابان معلم غربی، جنب میدان روح‌الله قرار دارد که این بنای تاریخی با یک قرن قدمت در سال ۱۳۷۵ هجری خورشیدی با شماره ۱۷۴۵ توسط سازمان میراث فرهنگی وقت در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، از سال ۱۳۳۵ هجری خورشیدی در این خانه ساکن شدند و تا پیش از تبعید به عراق، سال‌های پر التهاب مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی را از این خانه رهبری می‌کردند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید