کد خبر: 394091
۰
۰
نسخه چاپی
شهردار قم:

شهر قم ارزان اداره می‌شود

شهردار قم، سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی را 800 هزار تومان دانست و گفت: این رقم در مقایسه با بسیاری از کلانشهرها، عدد مناسبی است.

شهر قم ارزان اداره می‌شود

به گزارش قم پرس ; هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته هزینه‌های جاری شهرداری قم 1400 میلیارد تومان و هزینه‌های عمرانی 4000 میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرجمع 5 هزار و 400 میلیارد تومانی هزینه‌های شهرداری، نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های جاری به ترتیب 74 درصد و 26 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این درصد در میان تمام کلان‌شهرها کم‌نظیر است، ابراز کرد: در نهادی مانند شهرداری که خدمات نگهداری و اجتماعی شهر نسبت قابل‌توجهی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، به‌نوعی این تناسب رضایت‌بخش محسوب می‌شود.

شهردار قم سرانه هزینه‌های بالا در بسیاری از کلان‌شهرها را موردتوجه قرارداد و افزود: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد 800 هزار تومان است.

وی ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد شهر قم ارزان اداره می‌شود و به همین دلیل هم می‌توانیم 4 هزار میلیارد تومان در یک سال در عمران شهری هزینه کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید