کد خبر: 394098
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش رضایتمندی زائران از حج امسال/ اصلاحات همزمان انجام می‌شود

به گزاری خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبریو سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره برگزار شد، مسئولان عملیات حج ۱۴۰۲ از روند اجرای این عملیات و اقدامات صورت گرفته در واحدهای بعثه، ستاد مدینه و مرکز پزشکی گزارش دادند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از شروع عملیات بررسی‌ها درحوزه های مسکن، تغذیه و تدارکات، خدمات درمانی و حمل و نقل آغاز شده است، تصریح کرد: با استفاده از بازخوردهای جمع آوری شده، همزمان اصلاحات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت به همین ایام درحج گذشته درصد رضایتمندی ۶/۵ درصد بیشتر است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش خادمان زائران شاهد روند روبه رشد عملیات حج و افزایش رضایمندی زائران باشیم.

در ادامه این جلسه، جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه استقرار سومین گروه (رد) زائران مدینه بعد در برخی هتل‌ها از دیروز آغاز شده است، اظهار داشت: تا دیروز با انجام ۱۴۱ پروازبه فرودگاه‌های مدینه و جده ۸/۳۳ درصد عملیات پرواز حج امسال انجام گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون زیارت دوره ۲۳۷۰۸ زائر در قالب ۱۶۰ کاروان با استفاده از ۵۰۳ دستگاه اتوبوس انجام شده است، افزود: با تلاش صورت گرفته برای ۲۷۳۳۰ نفر از زائران مدینه قبل به صورت اینترنتی نوبت زیارت روضه منوره گرفته شده است و تا دیروز ۱۷۴۰۰ نفر در روضه رضوان به ذکر دعا، اقامه نماز و عبادت پرداختند.

گزارش روسای کمیته‌های حج ۱۴۰۲ درباره برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته و مذاکرات انجام شده با مسئولان کشور میزبان برای تسهیل امور حجاج ایرانی از دیگر بخش‌های این نشست بود و در ادامه داود باقری دبیر کمیته بحران حج امسال از بررسی‌های انجام شده برای آسیب شناسی و استخراج درصد رضایتمندی زائران ازخدمات ارائه شده گزارش داد.

همچنین محمد رضا بهبودی فرمسئول بازرسی و ارزشیابی بعثه نیز، از بازدید صورت گرفته از رستوران و استراحتگاه بین راهی جده به مکه و برخی هتل‌ها و آشپزخانه‌های پخت غذای زائران در مدینه گزارشی ارائه کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب مطرح کردن راهکارها در کنار کاستی‌ها را نشاندهنده نگاه سازنده و همکاری و هماهنگی در مجموعه حج و زیارت دانست.

بر پایه این گزارش، مسئول مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه نیز از ترخیص داروهای ارسالی از ایران برای استفاده زائران درحج ۱۴۰۲ خبر داد.
ایاد بهادری افزود: تاکنون ۳۵۶۱ نفر ویزیت و ۱۰۴۴۲ مورد خدمات درمانی دریافت کردند و هشت نفر از بیماران نیز برای مداوا به بیمارستان‌های عربستان انتقال یافتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه گزارش‌های رسیده رضایت بخش است، خطاب به حاضران گفت: با استفاده از گزارش‌ها و استفاده از راهکارها باید تا حدی که امکان دارد مشکلات رفع و رضایتمندی زائران بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم اطلاع رسانی مناسب برای توجیه و روشنگری در خصوص سوالات زائران را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد که با افتتاح نمایندگی‌های سیاسی کشورمان ظرف امروز و فردا در ریاض و جده برخی از درخواست‌ها و مطالبات حجاج کشورمان از طرق رسمی از مسئولان کشور میزبان پیگیری ومحقق شود.

گفتنی است امسال در موسم حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ حاجی ایرانی حضور می‌یابند. سفر زائران ایرانی از روز ۳ خرداد ماه به سرزمین وحی آغاز شده و پایان انتقال آنها به شهر جده اول تیرماه درنظر گرفته شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید