کد خبر: 394169
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تامین ۳۰ درصد نیاز کشور در حوزه تجهیزات پزشکی

به گزارش قم پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید عمران امامی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت در خصوص چشم‌انداز اهداف این شرکت فناور خاطر نشان کرد: این شرکت در نظر دارد تا با تولید تجهیزات پزشکی داخلی در میان ۱۰ نشان برتر این تجهیزات در منطقه قرار گیرد.

امامی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین محصولات و تولیدات داخلی این شرکت دانش‌بنیان، تولید تجهیزات پزشکی در حوزه زنان و زایمان و درمان ناباروری، گوارش و آنکولوژی است.

این فعال فناور یادآور شد: کاتتر IUI، سوزن آسپیراسیون تخمک، ست کاتتر انتقال جنین، کورت ساکشن آندومتر، هیسترومتر وقلاب IUD از جمله تجهیزاتی است که این شرکت دانش‌بنیان در حوزه زنان، زایمان و درمان ناباروری تولید می‌کند.

وی همچنین درباره تولید تجهیزات پزشکی در حوزه گوارش افزود: دستگاه کولون هیدروتراپی، کیت کولون هیدروتراپی و گارد دهانی آندوسکوپی از جمله تولیدات داخلی این شرکت دانش‌بنیان در حوزه گوارش است.

به گفته وی سوزن بیوپسی مغز استخوان نیز از جمله محصولات تولیدی شرکت در حوزه انکولوژی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص میزان درصد تأمین نیاز کشور درحوزه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: تا کنون سهم شرکت از تأمین نیاز بازار ایران در حوزه تجهیزات پزشکی ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به کشورهای خارجی صادرات نداشته‌ایم، گفت: اخیراً صادرات محصولات این شرکت را به برخی از کشورهای آسیایی آغاز کرده و مشتریان بالقوه‌ای در ویتنام و پاکستان برای خرید محصولاتمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

امامی ضمن اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان تولید کننده پیشگام کاتترهای زنان و زایمان پیشرفته در خاورمیانه است، گفت: شرکت در نظر دارد تا دامنه تولید محصولات و بازار هدف خود را در منطقه گسترش دهد و در این راستا آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت‌های دیگر چه در انتقال فناوری و چه در توسعه بازار اعلام می‌کند.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی و تعداد کارکنان این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به توسعه فعالیت‌های این شرکت، سعی در افزایش میزان اشتغالزایی داشته‌ایم و تاکنون ۳۷ نفر به صورت مستقیم با ما همکاری دارند.

این فعال فناور درباره هدف از شکل‌گیری این شرکت بیان کرد: شرکت با هدف ایجاد الگویی کاربردی و قابل تکرار برای توسعه پایدار از طریق خلق ثروت از دانش و همچنین دانش از ثروت تأسیس شد و در حال حاضر با بهره‌گیری از راهنمایی‌های پزشکان مطرح و به‌کارگیری مهندسین خبره این شرکت توانسته است درک عمیقی از چالش‌های پزشکان و رنج بیماران داشته باشد.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.