کد خبر: 394175
۰
۰
نسخه چاپی

رایزنی‌ها با افغانستان درباره حقابه هیرمند در حال انجام است

به گزارش قم پرس علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار گفت: با توجه به اینکه در هفته محیط زیست هستیم اگر بخواهیم ارزیابی کنیم باید بگوییم متأسفانه وضعیت فعلی، مناسب نیست. البته دولت سیزدهم تلاش‌ها و رویه خوبی را در پیش گرفته است.

وی عنوان کرد: امروز حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان، اعتبارات دستگاه‌ها برای محیط زیست است که این موضوع گامی رو به جلو محسوب می‌شود و امید داریم این روند ادامه داشته باشد.

سلاجقه درباره ۴۱۱ پروژه‌ای که بدون ارزیابی محیط زیستی از آنها بهره‌برداری شده است، بیان کرد: درباره این ۴۱۱ پروژه با توجه به دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های سازمان محیط زیست، یک کمیته مخصوص سه نفره با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان محیط زیست تشکیل شده که این مسئله را کاملاً طبقه‌بندی و غربالگری کرده است و تصمیمات در این باره پس از اتخاذ، اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: این هفته حدود ۱۰۱ پروژه در ۱۹ استان کشور افتتاح خواهد شد و بیش از هشت هزار میلیارد اعتبار این بخش است. همچنین جایزه ملی محیط زیست پس از پنج وقفه برگزار می‌شود. منتخبین انتخاب شده‌اند و امید داریم این رویداد با حضور رئیس‌جمهور انجام شود. روز شنبه نیز مراسم تقدیر از محیط‌بانان نمونه کشور در مرقد امام (ره) برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار حقابه هیرمند اظهار کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بازدید از هیرمند هنوز انجام نشده است. البته کارشناسان ما اعلام کردند که این آب به مقدار کافی در حوزه‌های آبخیز وجود دارد و بارش به مقدار کافی وجود داشته است. بنابراین طرف مقابل باید به خواسته‌های جمهوری اسلامی را تمکین کند.

سلاجقه گفت: روند رایزنی‌ها به سمت و سویی می‌رود که امید است هرچه زودتر در این زمینه نتیجه محقق شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید