کد خبر: 394193
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

جدال سخت تیم ملی ایران با لهستان در ال‌کلاسیکو والیبال جهان

به گزارش قم پرس تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از ساعت ۱۲:۳۰ امروز پنجشنبه به وقت ایران به مصاف تیم لهستان می‌رود. شاگردان بهروز عطایی در نخستین بازی خود برابر ژاپن نمایش دور از انتظاری داشتند و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب «چشم بادامی‌ها» شدند. لهستان اما روز گذشته در نخستین دیدار خود مقابل فرانسه به میدان رفت و توانست در یک بازی جذاب این تیم را به زانو در بیاورد.

دو تیم ایران و لهستان تاکنون ۲۹ بار در طول تاریخ با یکدیگر دیدار کرده‌اند که اولین مسابقه آن‌ها به رقابت‌های مردان جهان در سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد. حاصل این دیدارها ۱۰ پیروزی برای بلندقامتان ایران و ۱۹ پیروزی برای لهستانی‌ها بوده است.

تیم ملی والیبال کشورمان که از سال ۲۰۰۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و لیگ جهانی را کسب کرده تا به الان ۱۶ مرتبه با تیم لهستان دیدار داشته که ۹ پیروزی سهم لهستان و ۷ پیروزی در این رقابت‌ها سهم ایران بوده است.

هم اکنون تیم ملی والیبال لهستان با ۳۸۹.۴۲ امتیاز در رتبه نخست رده‌بندی جهان قرار دارد، این تیم یک مدال طلای ارزشمند بازی‌های المپیک (۱۹۷۶ مونترال) و سه قهرمانی جهان (۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) در پرونده افتخارات خود دارد.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی بزرگسالان ایران نیز با ۲۵۷.۳۴ امتیاز در رده دهم قرار دارد. دیدار دو تیم ایران و لهستان به ال کلاسیکو والیبال جهان معروف است و بدون شک شاگردان عطایی با تمام قوا تلاش می‌کنند تا فاتح این بازی حساس باشند تا باخت مقابل ژاپن هم جبران کنند.

در دوره قبل رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، ملی پوشان ایران برابر لهستان در یک جدال نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند و از رسیدن به جمع چهار تیم نهایی بازماندند.

سرو قامتان ایران برای نخستین بار با یک مربی ایرانی برابر حریف قدرتمند والیبال دنیا جدال پایاپایی داشتند اما در نهایت تجربه لهستانی‌ها به جوانی شاگردان عطایی غلبه کرد. حالا سرمربی تیم ملی این بار تلاش دارد با شاگردان جوان خود انتقام شکست دوره پیشین را بگیرد، هر چند که کار سختی پیش رو دارد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.