کد خبر: 394243
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

طرح‌های پژوهشی توسعه‌دهنده فناوری‌های شناختی حمایت می شوند

به گزارش قم پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با هدف افزایش هم‌افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی، درقالب طرح‌های «دسته ج» منتشر شده است و طرح‌های پیشنهادی درقالب این فراخوان باید ترکیبی از حداقل دو پایان‌نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) بوده و در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای تشویق محققان، به‌ منظور ترکیب پایان‌نامه‌ها در قالب طرح پژوهشی، میزان حمایت از طرح‌های دسته «ج» را تا سقف یک میلیارد ریال افزایش داده و از تمامی اساتید، محققان و دانشجویان واجد شرایط دعوت کرده است تا در این فراخوان مشارکت کنند.

این ستاد تاکنون با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی خود، ۱۸ مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی منتشر کرده که ذیل این فراخوان‌ها؛ بیش از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت های این ستاد قرار گرفتند.

از مجموع طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت این ستاد، تاکنون ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت‌های این ستاد به اتمام رسیده و همین تعداد طرح دیگر نیز در حال اجرا است.

«ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز»، «ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی» و «ارائه خدمات شناختی» از جمله دستاوردهای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در کشور به‌ شمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، در حال حاضر با بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، محققان و متخصصان در ۱۰۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.