کد خبر: 334814
۰
۰
نسخه چاپی

تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت جوادالائمه(ع)

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد به مناسبت میلاد امام جواد (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از اعمالی که از آن غفلت داریم و به‌عنوان افضل اعمال از آن یادشده، صلوات بر خاندان عصمت و طهارت است.

وی افزود: تعبیری که در مورد ولادت امام جواد (ع) شده است برای هیچ امامی ذکر نشده و طبق فرموده امام رضا (ع)، هیچ مولودی برای شیعیان و دوستان ما بابرکت‌تر از این مولود نبوده است و این نشان‌دهنده خیروبرکت کثیر این مولود است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شاید بعضی از جهات برکت این است که امام رضا (ع) در سن ۵۰ سالگی بچه‌دار شدند و این حکمت الهی بود و براثر دیر فرزند دار شدن امام رضا (ع) دشمنان طعنه می‌زدند که امام رضا (ع) عقیم هستند و دوستانی که ایمانشان ضعیف بود نیز دچار تشکیک شده بودند.

فرحزاد تأکید کرد: طبق قول مشهور از شیخ عباس قمی، امام رضا (ع) تک‌فرزند بودند و طبق قول ضعیف نیز یک فرزند دختر هم داشته‌اند اما وجود امام جواد (ع) باعث خوشحالی و شعف شیعیان شدند و از طعنه دشمنان رها یافتند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: اول امامی که در سن خردسالی هشت‌سالگی به امامت رسیدند امام جواد (ع) بودند که سابقه نداشت یک کودک به‌عنوان حجت خدا بر روی زمین منصوب شود.

وی در ادامه گفت: نداشتن اعتقاد به حجت خدا و عدم شناخت ولی خدا عاقبت انسان را همانند دشمنان امام حسین (ع) در عاشورا می‌کند و طبق روایت مرگ این‌گونه افراد مرگ جاهلی است.

فرحزاد اظهار داشت: خواندن نماز و گرفتن روزه و دیگر اعمال عبادی، باید قربةالی االله و با نیت خالص باشد و طبق توصیه روایات باید نیت‌ها خالص شود وگرنه بسیاری از افراد، شبانه‌روز در حال عبادت هستند درحالی‌که هیچ فایده‌ای برای آن‌ها ندارد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: نماز حقیقی معراج مؤمن است و انسان به‌اندازه حضور قلب و نیت خالصی که در اعمال عبادی دارد رشد معنوی خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: طبق روایات قلب پاک و اعمال درست می‌تواند انسان را به کمال برساند و اعمال ظاهری بدون نیت خالص هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و لازم است اعمال حسنه، با نیت خالص و بدون ریا و تظاهر همراه شود.

وی افزود: طبق فرموده امام جواد علیه‌السلام رفتن به‌سوی خداوند با قصد و نیت خالص و رغبت قلبی بالاتر از حرکت دادن اعضا و جوارحی است که با حضور قلب نباشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید