کد خبر: 335397
۰
۰
نسخه چاپی

تفکرات اقتصادی مرحوم میرمحمدی متاثر از شهید بهشتی بود

محمدجواد ایروانی شامگاه سه شنبه در اولین سالگرد مجازی مرحوم سید محمد میرمحمدی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرحوم میرمحمدی از نظر اقتصادی اعتقادی به مکتب نئولیبرالیسم نداشت و معتقد بود اقتصاد اسلامی باید بر پایه رفاه و عدالت اجتماعی برقرار باشد و به همین خاطر به بخش تعاونی ها اهتمام می ورزید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه که وی به نهاد دولت مساله حکومت باور پردامنه ای داشت، بیان کرد: وی با برخی تفکرات رایج در دنیا مانند مکتب لیبرالیسم مخالف بود اما به اصل مسوولیت پذیری دولت تاکید و اهتمام ویژه ای داشت.

ایروانی ادامه داد: او دولت را در برابر مردم مسوول می دانست و به دلیل اهمیت این مبحث سبب می شد تا از نظر ایشان، وظایف دولت در قبال مردم و جامعه افزایش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرحوم میرمحمدی در مساله نظارت در ابعاد حکومت و نظام اداری صاحب نظر بود، گفت: وی در رابطه با نظام اداری حکومت اسلامی دارای نگاه عمیقی بود و سهم زیادی در سیاست های کلی پولی نظام اداری ابلاغ شده مقام معظم رهبری داشت.

به گفته وی، چون مجریان سیاست های کلی پولی نظام اداری کشور، نیروی انسانی هستند او نگاه ویژه به نیروی انسانی داشت و هرگز نگاه ابزاری به این افراد نداشت و به تناسب همین نگاه انتظار کارآمدی ویژه ای نیز از نیروی انسانی در نظام اداری کشور داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: نگاه مرحوم میرمحمدی به اصل ۴۴ قانون اساسی به صرف خصوصی سازی محدود نمی شد و به جامعیت و کلیت اصل ۴۴ باور داشت و با شیوه ای از خصوصی سازی که منجر به رانت یا بهره مندی عده ای از آن شود میانه ای نداشت.

به گفته وی، مردمی کردن اقتصاد با وجود سنگین بودن اجرای این امر از دغدغه های دیگر مرحوم میرمحمدی بود که هدف از آن را هم اجرای عدالت، کاهش نابرابری و بهبود وضعیت رشد می دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توجه به محرومین یکی از دغدغه های دیگر مرحوم میرمحمدی بود و او همیشه از محرومین و عامه مردم دفاع می کرد و زبان گویایی در این زمینه داشت و در مسائل مربوط به عموم مردم واکنش های عمیقی داشت.

وی افزود: راه های توانمندسازی محرومین و خروج از فقر از جمله تفکرات مهم مرحوم میرمحمدی بود که امروز کشور ما به چنین تفکرات نیازی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مرحوم میرمحمدی یک مدیر دلسوز و مهربان بود و در هر جایی که نیاز بود نظرات خود را با صراحت و گاهی با استعاره و نرمی بیان می کرد، گفت: آن مرحوم یک شخصیت خستگی ناپذیر، امیدوار و پیگیر بود.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت مجازی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم سیدمحمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مردم قم در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی و استاد فقید دانشگاه علامه طباطبایی شامگاه سه شنبه به صورت برخط برگزار شد.

در این آیین محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز در بیان صفات و خصوصیات اخلاقی و مدیریتی مرحوم میرمحمدی و دیدگاههای وی به سخنرانی پرداختند.

میرمحمدی اسفندماه پارسال براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهر قم درگذشت./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید