استاندار : شیوع کرونا در البرز شدت گرفته است

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه با کسانی که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دیگران خطرساز می شوند باید مورد مجازات قرار گیرند اظهار داشت: بمب کرونا منفجر شده، شمار مبتلایان به بیماری منحوس کووید 19 با شدت رو به افزایش و به تبع آن آمار بستری ها و مرگ و میر های ناشی از آن نیز بالا می رود.

وی ادامه داد: مصوبات ستاد های ملی و استانی بر اساس خرد جمعی و بحث و تبادل نظر با اعضا است و همواره تدابیری اتخاذ شده که تاثیر بالایی در مدیریت بیماری کرونا دارد.

شهبازی گفت: اکنون پنج شهرستان البرز در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و با این روند افزایشی بستری ها، اوضاع بدتر هم می شود.

وی افزود: البته جای خرسندی دارد که مردم البرز از ابتدای شیوع کرونا در کنار مسوولان برای اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستادهای ملی و استانی، تعامل سازنده ای داشتند.

استاندار البرز گفت: بر این اساس در هیچ یک از موج های شیوع کرونا با بحران و وضعیت حادی مواجه نشدیم از این رو انتظار می رود اکنون نیز این همراهی را افزایش دهند چراکه این بار با وضعیت حساس تری رو به رو هستیم.

وی با قدردانی از تلاش های کادر بهداشت و درمان، افزود: پس از گذشت یک سال و سه ماه از شیوع کرونا، تکالیف و مسولین های هر بخش و مسوولی مشخص است بنابراین باید در راستای انجام آنها اهتمام ویژه تری داشته باشند.

شهبازی گفت: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا باید نظارت جدی و کافی بر روند اعمال قوانین نسبت به شرایط را داشته باشد.

وی افزود: سازمان صمت و اتاق اصناف نیز باید در خصوص اعمال محدودیت ها برای کسبه وارد عمل شوند تا از تراکم جمعیت در بازارها و مراکز خرید کاسته شود.

استاندار البرز پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهمترین اصل برای توقف شیوع کرونا دانست و گفت: مجموعه صنوف در البرز همواره برای اعمال مصوبات ستاد مقابله با کرونا پیشقدم بوده اند و این همراهی قابل تقدیر است.

وی افزود: باید در خصوص کسانی که با وجود تست مثبت کرونا از قرنطینه خارج شدند نیز برخورد قانونی جدی صورت گیرد.

شهبازی گفت: کسانی که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دیگران خطرساز می شوند باید مورد مجازات قرار گیرند.

وی افزود: تمامی بیمارستان ها پای کار باشند و تخت های قرنطینه در البرز راه اندازی شوند.

استاندار البرز گفت: طی چند مکاتبه، درخواست اخذ واکسن کرونا را از وزارتخانه مربوطه مطرح کرده و در انتظار پاسخ هستیم.

وی افزود: کالاهای اساسی مردم در البرز به اندازه کافی تامین شده و بر این اساس هیچ صفی تشکیل نمی شود و اگر صف تشکیل شود باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید