استاندار: نقشه راه پیک چهارم کرونا در کرمانشاه تدوین شد

به گزارش قم پرس، «هوشنگ بازوند» روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونای استان در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه اکنون در استان، ۹ شهرستان وضعیت قرمز، چهار شهرستان وضعیت نارنجی و یک شهرستان وضعیت زرد دارند، افزود: ویروسی که اکنون با آن روبه رو هستیم جهش یافته است که افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می گیرد و در صد مرگ ناشی از آن نیز بالاست.

او با اشاره به اینکه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کمتر از ۵۰ درصد است، گفت: در صورتی که وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند باید شاهد افزایش چشمگیر آمار بیماران و بحرانی تر شدن اوضاع باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات برای مقابله با کرونا بسیج شده و تجهیزات مورد نظر در حال خریداری شدن است، عنوان کرد: در بسیاری از تجهیزات پزشکی با کبمود روبه رو هستیم که از جمله آنها می توان به کمبود پنج دستگاه اکسیژن ساز و تخت ای سی یو اشاره کرد.

محدودیت ها با جدیت اعمال می‌شود

وی همچنین به محدودیت های اعمال شده اشاره کرد و گفت: محدودیت های ستاد ملی کرونا برای شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد با جدیت اعمال می شود و گروهی به صورت ویژه بر آن نظارت دارند.

استاندار کرمانشاه از مردم تقاضا کرد که رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و تصریح کرد: در صورتی که محدودیت های مقابله با کرونا رعایت نشود، از راه قانون با متخلفان برخورد می کنیم.

تخلف کرونایی ۲ ارگان در کرمانشاه

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تخلف ۲ ارگان در بی اعتنایی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، گفت: شهرداری کرمانشاه و نیروی انتظامی در روزهای گذشته مرتکب تخلف کرونایی شدند.

وی افزود: شهردار کرمانشاه و فرمانده انتظامی استان را فراخوانده ایم تا توضیحات لازم در این زمینه را ارائه دهند و احتمال معرفی مدیران خاطی به دستگاه قضایی وجود دارد.

استاندار کرمانشاه به مدیران ارگان ها هشدار دارد: در صورتی که مدیرکلی زمینه اجرای مصوبات ستاد کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند با آن برخورد می کنیم.

بازوند توضیح داد: مدیران کل تنها در صورتی می توانند کارکنان بیشتری را در سرکار حاضر کنند که مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان را داشته باشند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید