کد خبر: 337817
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم بازنگری در نظام تربیتی آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محسن نیک زاد با اشاره به وضعیت تبلیغ طلاب در آموزش و پرورش گفت: ما شاهد افت شدیدی در تبلیغ مدارس هستیم و گروه‌های تبلیغی کم و تعطیل شده‌اند؛ هر چند ممکن است مسئولین در کاغذ، افزایش نموداری ببینند ولی این افت‌ها و تعطیلی‌ها در گزارش‌ها لحاظ نمی‌شود.

مدیر گروه تبلیغی صبح به کمبود بودجه، فرسودگی و خسته شدن بدنه تبلیغی اشاره کرد و گفت: در تبلیغ مدارس، نیروی جدیدی تزریق نشده است و بیماری کرونا نیز یکی دیگر از عوامل افت تبلیغ طلاب در مدارس است.

دبیر مجمع تخصصی دانش آموزی «تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب» افزود: نیروی تبلیغی خودش را در شیوه تبلیغ، بروز می‌کند و شیوه‌های کنونی برای تبلیغ جوابگو هست؛ هر چند به‌روزرسانی شیوه‌های تربیتی و نظامات عملیاتی نیز لازم است تا تبلیغ، کارآمدتر و رشد کیفی بیشتری داشته باشد.

وی ورود طلاب به تمام ساحت‌های آموزش و پرورش لازم دانست و افزود: ما در جزئی‌ترین تا کلان‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش، نیاز به حضور طلاب داریم ولی متأسفانه در بعضی از این ساحت‌ها، به متفکرین و مبلغین حوزوی مجالی داده نمی‌شود لذا لازم است که نهادها و ارگان‌های بالادستی، بحث آموزش و پرورش دانش‌آموزان را از اولویت‌های خود بدانند و درباره ورود طلاب به تمام ساحت‌ها راهکاری پیدا کنند.

حجت‌الاسلام نیکزاد یکی از اصلی ترین مشکلات تبلیغ مدارس را عدم ارتباط حلقه‌های مؤثر تبلیغ دانست و گفت: متأسفانه حلقه فکری و حلقه اجرایی و عملیاتی به همدیگر متصل نیستند و حوزه وظیفه دارد که این حلقه‌ها را به هم متصل کند.

مدیر گروه تبلیغی صبح با بیان اینکه حوزه باید متولی اصلی اتصال حلقه‌های تبلیغی به یکدیگر باشد، افزود: بعضی از گروه‌ها، آفت ها و آسیب‌های اجرا را می‌دانند و بعضی دیگر در مقام اندیشه سازی، نظام‌های تربیتی را طراحی می‌کنند پس لازم است این گروه‌های فکری و اجرایی به یکدیگر متصل شوند تا با هم اندیشی بتوانند مشکلات را حل کنند.

وی افزود: ما نباید به سیستم آموزشی غرب، متکی باشیم و خروجی آموزش و پرورش ما بعد از ۱۲ سال، نباید انسانی شیفته قدرت و ثروت باشد ولی متأسفانه دانش آموزانِ فارغ التحصیل از آموزش و پرورش، غالباً به دنبال ثروت و منافع شخصی هستند و با انسان مطلوب از دیدگاه اسلام فاصله دارند پس باید در نظام تربیتی خود، بازنگری کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید