بستری مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی ۱۲۲ درصد افزایش یافت

محمد صادق معتمدیان روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد کرونای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میانگین فوتیهای کرونا در استان خراسان رضوی نیز به طور متوسط با افزایش محدودی همراه بوده و اکنون به هشت مورد رسیده است.

وی ادامه داد: خریدهای پایان سال و بازارگردیها، دورهمیهای خانوادگی، سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی و همچنین شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا با قدرت شیوع بیشتر از دلایل عمده افزایش شیوع کرونا در استان است.

استاندار خراسان رضوی از کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان گلایه کرد و افزود: متاسفانه عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه موجب شده رعایت پروتکلهای بهداشتی به ۷۰ درصد کاهش یابد حال آن که رقم مورد انتظار برای کنترل همه گیری کرونا رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه هاست.

معتمدیان اضافه کرد: طی ۱۸ هفته قبل از شیوع اخیر کرونا استان خراسان رضوی دارای شرایط با ثبات و آرامی بود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و با ایثارگری عوامل درمان ایجاد شده بود و برای خروج از وضعیت نگران کننده کنونی هم از مردم می خواهیم از سفر و حضور در تجمعات اجتناب کرده و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را بیش از پیش رعایت کنند.

بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا رکورد شناسایی بیمار طی یک روز در کشور شکسته شد و با فوت ۱۹۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ تن رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید