روند افزایشی تعداد بیماران بستری در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود:این استان در یک هفته اخیر در اوج شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است اما شیب منحنی در نقطه اوج متوقف شده است، با این وجود تجربه دیگر استان‌های دیگر به ویژه استان خوزستان در موج چهارم کرونا ثابت کرد که نباید به توقف روند افزایشی خوشبین بود چرا که این شرایط شکننده است و ممکن است روند افزایشی از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های شیوع ویروس کرونا، وجود ناقلان کم‌علامت یا بی‌علامت است که در سطح جامعه با افراد مختلف مراوده دارند به طوری‌که نیمی از بیماران مبتلا به کرونا از طریق افراد بی‌علامت گرفتار این ویروس شده‌اند از این‌رو همچنان توصیه می‌شود افراد از حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و مراسم‌ها خودداری کنند.

شیرانی با اشاره به افزایش بیماران بستری در استان، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این بیماران بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران بستری، تعداد مرگ و میرها در هفته بعد از آن افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان را ۳۵ هزار و ۷۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۸۱ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

شیرانی همچنین تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان را ۵۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گزارش قم پرس، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.

این استان در اوج موج چهارم کرونا قرار دارد و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، ویروس انگلیسی نوع غالب شیوع کرونا در این موج است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید