کد خبر: 338636
۰
۰
نسخه چاپی

١٠٠ فعال فرهنگی و هنری قم تجلیل شدند

سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در گفت و گویی بیان داشت: برنامه تجلی شیدایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای سی ام و سی ویکم فروردین ماه امسال میزبان هنرمندان قم بود که این برنامه در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های برگزاری برنامه تجلی شیدایی از اسفند ماه سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا برخی زمزمه ها حاکی از تعطیلی تمامی برنامه های فرهنگی هنری بود اما در همین ایام بزرگوارانی در زمینه های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در جشنواره های ملی و جشنواره هایی که زیر مجموعه تقویم کشوری حساب می شود خوش درخشیدند و در همین راستا تصمیم گرفته شد که معرفی و تجلیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه رشته ها و موضوعاتی که در سال ۹۹ حائز رتبه های جشنواره ای شده بودند، موضوعات مرتبط با هفته انقلاب بود که از آن جمله می شود به کسب رتبه تئاتر قم در جشنواره مقاومت اشاره کرد.

وی افزود: افتخار آفرینان در رشته های مختلف قرانی، خوشنویسی، موسیقی و سرود، تئاتر، عکاسی، فیلم کوتاه، فیلم مستند، شعر و داستان نویسی، رسانه و مد لباس و هنرهای تجسمی رتبه کسب کرده بودند که در مجموع ۶۴ نفر در سال گذشته حائز رتبه های ملی یا در سطح تقویم جشنواره های ملی کشور رتبه کسب کردند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

حسینی کاشانی اضافه کرد: در قالب برنامه تجلی شیدایی که همزمان با هفته هنر انقلاب و با همکاری بسیج هنرمندان برگزار شد در کنار معرفی و تجلیل برنامه های مختلفی به صورت تصویری ضبط شده و با هماهنگی صدا و سیمای استان قم پخش می شود.

وی گفت: در برنامه تجلی شیدایی از پیشکسوتان و بزرگانی که در زمینه های مختلف و جلسات کارشناسی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند، مانند شورای سیاست گذاری تئاتر، شورای آموزشگاه ها، شورای فیلم دعوت شده بود که از ۳۶ نفر از فرهیختگان و اساتید در این زمینه تقدیر بعمل آمد .

وی هدف از اجرای این برنامه را بهره بردن بیشتر از پیشکسوتان برای همراهی در برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی و تقدیر از جوانان با انگیزه برای تشویق در راستای حضور در جشنواره های ملی عنوان کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید