هیچ کسی از خطر ویروس کرونا در امان نیست

به گزارش خبرنگار ما، «نورالدین فرزادی‌پور» روز پنجشنبه در جلسه ستاد اضطراری کرونا در فرمانداری سرپل‌ذهاب، افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان، تعطیلی مشاغل گروه های شغلی ۲، سه و چهار طبق مصوبه ستاد کرونا انجام شده و ما نیز از تعطیلی بازار متاسف هستیم اما اولویت برای ما سلامت مردم است.

وی اظهار داشت: برنامه منظمی برای فعالیت کاسبان بازار لحاظ شود به گونه ای که که قانون یکسان در مورد آنان اجرا شده نه به گونه ای که عده ای خلاف قانون مغازه خود را باز کرده و عده ای تعطیل باشند و نارضایتی اصناف را به دنبال داشته باشد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: بانک ها موظفند ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت انجام دهند زیرا که محل تجمع بسیاری ازمردم است و امکان خطر ابتلا به کرونا بالا در این مکان بیشتر است.

فرزادی پور اضافه کرد: درصدد هستیم در خصوص دارایی و مالیات با معاون اقتصادی و استانداری کرمانشاه مکاتبه ای داشته باشیم که در این موضوع با توجه به تعطیلی مشاغل مساعدتی لحاظ شود.

او گفت: تاثیر فعالیت بازار کرمانشاه به جذب مشتریان و اعتراض اصناف شهرستان ها موضوعی است که باید رسیدگی و پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی کانون و نقاط آسیب پذیری در برابر کرونا ادامه داد: به تناسب قدرت و توان ادارات، انتظار داریم جدی تر پای کار باشند و در این خصوص اجراییات شهرداری ضعیف عمل می کند و این انتقاد برشهرداری شهرستان وارد است.

فرزادی پور گفت: پلمپ مغازه های بی اعتنا به قانون عبرتی است برای قانون شکنان از این رو در این زمینه با جدیت برخورد می کنیم و تمام مدیران نیز باید پای کار باشند.

۲۹مبتلا به کرونا در سرپل‌ذهاب بستری هستند

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان و آمار مبتلایان به کرونا و کمبود تخت بستری در بیمارستان، باید بسیج شویم با کمترین خسارات این موج خطرناک را بگذرانیم.

دکتر «محسن مرادی» افزود: کاهش آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نیازمند همراهی و بسیج همگانی مردم با ستاد کرونا است.

او اضافه کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا هم اکنون ۲۹ نفر هستند که از این مجموع ۶نفر آن ها روز گذشته پذیرش شده اند.

وی گفت: اگر ۲هفته به خوبی موازین بهداشتی و قرنطینه رعایت شود آمار مبتلایان به ویروس کرونا به طور قطع کاهش پیدا می کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد و اکنون به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید