کد خبر: 338849
۰
۰
نسخه چاپی

۱۷۸ دانش‌آموز قمی در آزمون المپیادهای علمی پذیرفته شدند

علی طالبی روز یکشنبه ‌ افزود: این افتخارات توسط دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم واحدهای آموزشی متوسطه دوم استان کسب شده که در تمام ادوار آموزش‌وپرورش قم بی‌نظیر می‌باشد.

وی بیان کرد: فرآیند آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی هر ساله به‌صورت هماهنگ در ۱۲ رشته ادبی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، نجوم و اخترفیزیک از میان داوطلبان پایه‌های دهم و یازدهم در سطح کشور طی ۳ مرحله برگزار می‌گردد.

وی اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که آزمون مرحله سوم (معروف به دوره تابستانی) را با موفقیت به پایان رسانند، به مدال طلا، نقره یا برنز دست خواهند یافت.

به گفته طالبی، توزیع مدال‌های کشوری در هر رشته به‌جز ریاضی که حدود ۶۰ مدال می‌باشد، حدود ۴۰ مدال است که رنگ آن بر اساس امتیاز کسب شده توسط دانش‌آموزان، معین و اهدا می‌گردد.

وی ادامه داد: در هفت رشته اصلی از ۱۲ رشته موجود در المپیادهای علمی دانش‌آموزی، حائزان مدال‌های کشوری، ضمن عضویت در بنیاد ملی نخبگان، از مزایای سهمیه در کنکور سراسری نیز بهره‌مند ‌می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۲۵۴ دانش‌آموز دختر و پسر در هشت مدرسه استعدادهای درخشان استان قم مشغول به تحصیل می‌باشند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش قم افزود: در سال تحصیلی پیش رو، برای نخستین بار در استان قم،‌ رشته هنرستانی کامپیوتر (گرایش شبکه و نرم‌افزار) در دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان شهید دکتر شهریاری ایجاد می‌شود که دانش‌آموزان (پایه نهم سال تحصیلی جاری) مستعد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، از سال تحصیلی آینده، از این خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان بهره‌مند خواهند شد.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت ‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک‌هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید