کد خبر: 339145
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سنگین‌شدن کفه ترازوی قدرت در شاهرگ اقتصادی - نظامی یمن به سود رزمندگان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،عملیات رزمندگان یمنی در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) ادامه دارد و براساس آخرین اخبار به دست آمده درگیری‌ها از روز جمعه (سوم اردیبهشت ماه) در این محور مهم و حساس شدت گرفته است.

پاکسازی و تثبیت مواضع در چندین جبهه از جمله منطقه «المشجح» یکی از پیروزی‌های نیرو‌های یمنی در روز‌های اخیر به شمار می‌آید و در جریان این عملیات مناطق و بلندی‌های «سنجر، السود، حرمل و ...» از اشغال خارج شدند، اما درگیری‌ها در منطقه «ذات الراء» جریان دارد.

در محور راهبردی «طلعه الحمراء» نیز درگیری و پیشروی‌ها ادامه دارد و رزمندگان با پاکسازی این کوه راهبردی به سمت مناطق شرقی پیشروی کردند و موفق به آزادسازی چند کوه از جمله «الاثبة» شدند؛ در حال حاضر، فاصله رزمندگان یمنی با شهر مارب از این محور حدود ۹ کیلومتر است.

با تثبیت مواضع رزمندگان در کوه‌های «طلعه الحمراء، الاثبة و ...» مقصد بعدی رزمندگان به سمت مناطق مهم دیگری از جمله «البس، المصاریه و ...» خواهد بود و در صورت پیشروی و پاکسازی این ارتفاعات، تحولات میدانی وارد مرحله جدیدی می‌شود.

از جبهه الکساره نیز خبر می‌رسد پیشروی نیرو‌های یمنی و شکست عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد و رزمندگان در جریان درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته چند منطقه دیگر را پاکسازی و از این محور یک گام دیگر به شهر مارب نزدیک‌تر شدند.

در جنوب شرقی بخش مدغل هم درگیری‌ها در غرب کوه «حمه الذیاب» در جریان است و رزمندگان از این محور با شهر مارب حدود۱۰ کیلومتر فاصله دارند؛ در محور جنوب غرب سد مارب (حومه غرب، جنوب و جنوب غرب کوه طلعه الحمراء و غرب رشته کوه‌های البلق القبلی) درگیری‌ها متوقف نشده است.

سنگین‌شدن کفه ترازوی قدرت در شاهرگ اقتصادی - نظامی یمن به سود رزمندگان

همزمان با پیشروی رزمندگان، رژیم سعودی تجهیزات نظامی سنگین شامل ده‌ها خودروی زرهی و ... را از شهر مارب و مناطق اطراف خارج و به استان شبوه منتقل کرده است؛ از شروع ماه رمضان این سومین کاروانی نظامی است که از استان مارب بیرون کشیده می‌شود و به شبوه انتقال داده شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در شبوه از نزدیک دنبال می‌کند به جزئیات تحرکات سعودی در این استان اشاره کرد و گفت: رژیم سعودی در تلاش است چند پایگاه نظامی را در استان شبوه احداث کند چرا که به خوبی می‌داند شهر مارب را به زودی از دست می‌دهد.

در جریان درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته حدود ۶۵ تن از عناصر ائتلاف سعودی از جمله ۴ افسر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند؛ نام چندین تن از فرماندهان سلفی از جمله «بلال العوامی، حسن المعزبی، سالم القیسی، امیر الحمیری، سلیم المقرحی، علی الصامتی» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس