۴۱ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون وارد کرمانشاه شده است

به گزارش قم پرس؛ دکتر «محمودرضا مرادی» عصر سه‌شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: این ۱۰ هزار دوز واکسن اکنون برای افراد بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص تزریق می‌شود.

به گفته وی از میان سه قشر نامبرده روند تزریق برای بیماران خاص به دلیل شرایط بیماری که دارند به کندی پیش می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از هفته آینده روند واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز انجام می شود، افزود: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مجوز واکسیناسیون اقشار در معرض خطر همچون خبرنگاران و رانندگان تاکسی را نیز اخذ کنیم.

مرادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، گفت: اکنون ۷۴۵ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این آمار ۱۳۷ نفر در بخش مراقب‌های ویژه به سر می برند که حال ۲۰ نفر آنها وخیم است.

وی با اشاره به نزولی شدن سیر کرونا در استان گفت: سیر نزولی بیماری با شیب کم در کرمانشاه آغاز شده است اما این روند موقتی است و در صورتیکه مراقبت های لازم انجام نشود دوباره شاهد روند صعودی بیماری خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در هفته چهارم فروردین شاهد اوج‌گیری این بیماری بودیم، افزود: در این هفته میانگین بستری های روزانه مشکوک به کرونا در استان ۱۹۹ نفر بود که این تعداد در هفته دوم اردیبهشت ماه با کاهش ۳۰ نفری به ۱۶۴ نفر رسیده است.

مرادی خاطرنشان کرد: هرچند تعداد بستری ها کم شده، اما هنوز هم ۳۰ درصد نمونه های گرفته شده مثبت می شود و این امر نشان می دهد هنوز این موج پرقدرت است و باید رعایت پروتکل ها به صورت جدی در سطح جامعه رعایت شود.

وی همچنین به آمار مرگ ناشی از کرونا در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در هفته چهارم فروردین ماه آمار مرگ ناشی از کرونا ۷.۴ نفر بود که این آمار اکنون به ۹.۷۵ نفر در روز رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شروع بیماری تاکنون ۲۵۸ هزار آزمایش کرونا در کرمانشاه انجام شده است، گفت: روز گذشته هزار و ۱۶۷ مورد آزمایش در سطح استان انجام شده است که از این آمار ۴۴۰ مورد مثبت بودند.

اکنون از مجموع ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هشت شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید