فروشگاههای پوشاک خراسان رضوی پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

محمد باباخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر پروتکلهای بهداشتی در ۷۸ درصد فروشگاههای پوشاک مشهد و در ۹۸ درصد فروشگاههای پوشاک سایر شهرستانهای خراسان رضوی رعایت نمی شود.

وی اضافه کرد: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتهای کرونایی در موج چهارم یکی از موانع مقابله با کروناست و در برخی از صنوف رعایت آن خیلی کم است.
رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۷۹ درصد مشاوران املاک، ۸۱ درصد بنگاههای اتومبیل و ۷۰ درصد پاساژها در خراسان رضوی پروتکلهای بهداشتی را رعایت‌ نمی کنند.
باباخانی افزود: به طور کلی ۶۷ درصد صنوف در استان خراسان رضوی پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند اما در برخی صنوف رعایت پروتکلهای بهداشتی خیلی پایین گزارش شده است.
وی اضافه کرد: چنانچه رعایت پروتکلها با همین شرایط ادامه یابد باعث انتقال بیشتر بیماری و طولانی شدن وضعیت شرایط قرمز خواهد شد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۸۷۵ تن رسید. پنج هزار و ۴۶۱ بیمار بدحال نیز در بخش های آی. سی. یو بیمارسانها بستری هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید