کد خبر: 339530
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

احیای موقوفات در بافت فرسوده شهر اردبیل

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، احیای موقوفات در بافت‌های فرسوده شهری جز سیاست‌های اداره کل اوقاف استان اردبیل است و از آن جایی که اعتماد مردم نسبت به وقف و عوائد آن به مراتب افزایش یافته، ما نسبت به چگونگی اجرای مراحل قانونی در ثبت وقف و توسعه و ترویج این فرهنگ غنی اسلامی تلاشی مؤثر انجام دادیم.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیازمند آن بود که روز به روز در احیا و نگهداری موقوفات تلاشی جدی انجام دهد که در این زمینه بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ وقف سعی شد تا موقوفات داخل شهر در جهت احیا مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفاتی که در سطح شهر از جهت انتفاعی در برابر دید عموم مردم قرار داشت، نیازمند احیا بود که در این خصوص اقدامات جدی در دو سال اخیر به انجام رسیده است.

ستوده نمونه این موقوفات را حسینیه حاج عبادالله مرحوم و موقوفات آن، حسینیه میرزا محسن مجتهد، سرای وکیل و احیای مغازه‌های مرتبط با آن و موقوفه آق باجی پیرعبدالملک در بافت فرسوده شهری بوده است.

وی از احیای وقف حمام‌های تاریخی در اردبیل خبر داد و افزود: نمونه این حمام‌ها، حمام تاریخی «اوچدوکان»، ملاهادی و پیرها در داخل شهر نظیر «گنبالان»، پیر زرگر و… بوده که در احیای این موقوفات در محدوده بافت فرسوده اقدامات خوبی به انجام رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطر نشان کرد: همچنین با تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام جدی در خصوص احیا و تعیین تکلیف این بناها و ایجاد ساختمان‌های جدید به انجام رسیده تا با توافق دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در این بخش به انجام برسد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس